Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@18:30:16 GMT

خطرسرطان برای مردان با مصرف زیادشیر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۴۷۴۶

تحقیقات جدید نشان می دهد مردانی که مقدار زیادی شیر می نوشند ممکن است بیشتر از مردانی که شیر نمی نوشند در معرض ابتلا به سرطان پروستات باشند. ناطقان: یک مطالعه جدید نشان داد در مقایسه با مردانی که روزانه فقط ۱ یا ۲ قاشق چایخوری شیر مصرف می‌کنند، مردانی که روزانه حدود ۱.۵ فنجان شیر می‌نوشند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر این، خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آنها در مقایسه با مردانی که به طور کلی از لبنیات دوری می‌کردند، حدود ۶۰ درصد بیشتر بود.

دکتر «گری فریزر»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «فاکتور رشد شبه انسولین -۱ به عنوان یک عامل خطر برای سرطان پروستات و سینه شناخته شده است و مشخص شده که مصرف لبنیات سطح این هورمون را افزایش می‌دهد.»

به گفته فریزر، «سرطان پروستات برای رشد به هورمون نیاز دارد و هورمون‌های دیگری نیز در شیر گاو یافت می شود». وی و همکارانش قبلاً یافته‌های مشابهی را در مورد ارتباط لبنیات با سرطان سینه گزارش کرده اند.

جایگزین‌های گیاهی برای شیر گاو شامل سویا، جو، بادام، بادام هندی و سایر شیرهای غیرلبنی است. این منابع کلسیم غیرلبنی خطر ابتلاء به سرطان پروستات را در مطالعه جدید افزایش ندادند.

برای این مطالعه، محققان از بیش از ۲۸,۷۰۰ مرد در مورد رژیم غذایی شأن سوال کردند. از برخی از مردان نیز خواسته شد تا تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده بودند اعلام کنند.

هیچ یک از مردان در زمان شروع مطالعه سرطان پروستات نداشتند، اما ۱۲۵۴ مرد پس از حدود هشت سال پیگیری به سرطان پروستات مبتلا شدند.

مصرف شیر خطر ابتلاء به انواع سرطان پروستات از جمله نوع تهاجمی‌تر را افزایش می‌دهد.

فریزر گفت: «افزایش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مستقیماً با مصرف شیر کم چرب یا معمولی مرتبط بود، نه ماست یا پنیر، و نرخ این افزایش پس از مصرف حدود دو سوم فنجان شیر در روز بود.»

منبع: مشرق برچسب ها: خطر سرطان ، مردان ، مصرف زیاد شیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطر سرطان مردان مصرف زیاد شیر ابتلاء به سرطان پروستات خطر ابتلاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند