Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، جبار کوچکی نژاد درباره علت استعفای حجت عبدالملکی، اظهار کرد: «آقای عبدالملکی در وزارتخانه دچار مشکل شده بود و اعتراضات هم در ماه گذشته نمایان شد که کارکنان وزارتخانه ایشان تجمع و اعتراض کردند. وزیری که نتواند وزارتخانه خود را اداره و نظر کارکنانش را جلب کند، قطعا در بیرون دچار مشکل می‌شود چون هر برنامه و طرحی که دارد، باید در داخل وزارتخانه به او کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتصابات بیرون وزارتخانه هم عاملی شده بود که کارکنان وزارت از نوع انتصابات ایشان به شدت گله‌مند بودند.

از سوی دیگر بعد از اینکه دولت اقدام به تحول اقتصادی کرد، اعتراضاتی هم در این بخش شد. میان تیم اقتصادی دولت هم یک ناهماهنگی وجود داشت. البته ایشان با شهامت و شجاعت خود را کنار کشیدند و این نکته مثبتی برای جوانی است که در راس وزارتخانه قرار گرفته است.»

این نماینده مجلس درباره لزوم تغییرات در کابینه دولت، بیان کرد: «بعد از یک سال از آغاز به کار دولت، معتقدم که آقای رییسی باید ارزیابی در سیستم اجرایی خود، وزرا، استانداران و روسای نهادها و سازمان‌ها داشته باشد و یک خانه تکانی انجام دهد. اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد. ما همه دنبال این هستیم که این دولت موفق باشد، بتواند مشکلات مردم را حل کند، رشد اقتصادی را افزایش دهد و این آرزوی همه ما در مجلس است. به همین دلیل به دولت کمک می‌کنیم ولی انتظار داریم که دولت بتواند اشتباهات اساسی در گزینش‌ها و انتصابات خود را جبران و خلاها را پر کند. اگر این امر محقق نشود، قطعا مجلس ناچار است از طریق سوال و استیضاح ورود پیدا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «حجم سوالات از وزرا هم بسیار زیاد است و می‌توان گفت این در هیچ دوره‌ای به این میزان نبوده است. در حالیکه با توجه به همسو بودن مجلس و دولت قاعدتا باید نسبت به ادوار گذشته، مجلس کمک بیشتری به دولت کند. اما این حجم از سوالات نشان دهنده ضعف کل کابینه دولت و عملکرد وزارتخانه‌هاست. نمایندگان از همه وزارتخانه‌ها مدام دارند سوال می‌کنند تا دولت به شکلی متوجه اشتباهاتش شود. اگر وضع به همین روال ادامه پیدا کند ممکن است به استیضاح ختم شود. در این صورت شکافی بین دولت و مجلس پیش می‌آید که ماهم این را نمی‌خواهیم.»

کوچکی‌نژاد در پاسخ به اینکه استعفای عبدالملکی تصمیم شخصی خود بوده یا خواسته رییس جمهور، گفت: «تصمیم شخصی خودش نبوده است و تمایلی نداشته است که نیروهایش را در وزارتخانه کنار بگذارد و رها کند. قطعا خود آقای رییس جمهور تمایل داشته که ایشان را کنار بگذارد.»

نماینده مردم رشت همچنین در خصوص دیگر وزارایی که در مسیر استیضاح قرار دارند، عنوان کرد: «من اسم نمی‌برم ولی پنج شش وزیر به وزارتخانه خود تسلط ندارند. دولت قطعا باید اصلاحاتی را انجام دهد.»

منبع: انتخاب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو حجت الله عبدالملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد