Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@14:46:27 GMT

این دردها با سیاه دانه درمان می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۵۷۳۱

این دردها با سیاه دانه درمان می شوند

خواص و فواید “سیاه دانه” و عسل به قدری فراوان هستند که از درد ناخن پا تا درد و بیماری‌های نوک موی سر را می‌توان با آن درمان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می‌شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. 


سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است، زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود. نام‌های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.


خواص درمانی سیاه دانه برای درمان بیماری‌ها و سلامت بدن

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می‌توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.
مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن‌ها برای نوزادشان کم است مؤثر است و به مرور موجب افزایش شیر آن‌ها می‌شود.

خواص روغن سیاه دانه

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.

تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.


سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا ۱۱ روز ادامه دهید.

سیاه دانه برای درمان اسهال

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه‌ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره‌ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.


سیاه دانه برای درمان دیابت نوع ۲

مصرف تنها ۲ گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیله (HbA۱C) را کاهش می‌دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می‌کند.

سیاه دانه برای درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری

خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها، چون صرع که در برابر دارو‌های مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه‌ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

سیاه دانه برای درمان آسم

آزمایش‌های انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می‌دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به دارو‌های معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایش‌ها نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راه‌های هوایی آن‌ها دارد.

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا

افراد مبتلا به این مشکل می‌توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ

این سرطان رشد یافته را میتوان با استفاده از عصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف دارو‌های شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موش‌های سرطانی داشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان فشار خون دیابت سرگیجه آسم اسهال درد گوش سیاه دانه سیاه دانه برای درمان عصاره سیاه دانه روغن سیاه دانه سیاه دانه بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید

فراروـ  امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. مرغ سوخاری یا مرغ معروف به کنتاکی یکی از فست فود‌های خوشمزه و بسیار محبوب به خصوص در میان کودکان است. در این میان بال و کتف سوخاری هم بسیار پرطرفدار است و معمولا بر سر آن دعواست. زمانی که مرغ می‌خرید و نمی‌دانید با بال‌ها و کتف‌هایش چکار کنید، بهتر است همه را جمع کنید و در یک فرصت مناسب با روشی که در ادامه آموزش خواهیم داد، یک ظرف بال و کتف سوخاری خوشمزه برای اعضای خانواده تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

بال و کتف مرغ: به میزان لازم
دوغ آبعلی: به اندازه‌ای که روی بال و کتف‌ها را بگیرد
نمک و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کتف و بال سوخاری خوشمزه ابتدا بال و کتف‌ها را خوب بشویید و روی هر کدام را با چاقو یک برش ایجاد کنید. حالا بال و کتف‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و کمی نمک و زردچوبه بپاشید، سپس دوغ آبعلی را تا جایی که کاملا روی بال و کتف‌ها را بگیرد، داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا دوغ شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کنید و اجازه بدهید بال و کتف‌ها حدود ۲۰ دقیقه با دوغ بجوشد. بعد از این مدت زمان بال و کتف‌ها را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافه آن‌ها کشیده شود و کمی خشک شوند. در مرحله آخر مقداری روغن داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و بال و کتف‌ها را یکی یکی داخل روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید که بال و کتف باید داخل روغن شناور سرخ شود. حالا بال و کتف سوخاری خوشمزه و خاص شما آماده سرو است، نوش جان و مراقب انگشتانتان باشید!

نکات مهم
۱ ـ برای تهیه این بال و کتف سوخاری می‌توانید از هر نوع دوغ ترش گازدار استفاده کنید.

۲ ـ هنگام سرخ کردن بال و کتف‌ها توجه داشته باشید که روغن حتما داغ و به اندازه‌ای باشد که بال و کتف‌ها داخل آن شناور شوند.

۳ ـ این بال و کتف سوخاری را با هر نوع سسی که تمایل دارید، سرو کنید.

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است