Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد گفت: دانشگاه اراک کمک حال اداره کل استاندارد استان مرکزی است به جهت اینکه جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت کار خود را به نحو بهتر و شایسته‌تری انجام دهند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، حسن خانه‌زر امروز در  مراسم امضاء تفاهمنامه سه‌جانبه بین دانشگاه اراک، اداره کل استاندارد استان مرکزی و سازمان استاندار کشور اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز ملی اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه اراک و اداره کل استاندارد استان مرکزی در ارتباط با توسعه همکاری آزمایشگاه‌های دانشگاه در حوزه اندازه‌‌شناسی قانونی و حوزه اندازه‌شناسی علمی در بخش کالیبراسیون و غیره منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهاد شد که دانشگاه اراک در حوزه اندازه‌شناسی قانونی، آزمایشگاه‌های کنترل دیسپنسرها و نازل‌های سوخت کمک‌های لازم را داشته باشد.

سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد بیان کرد: ادارات اوزان استان‌ها همچنین استان مرکزی در زمینه نازل‌های سوخت فعالیت‌هایی دارند و کنترل‌های مربوطه در خصوص نازل‌های سوخت به صورت دوره‌ای با همکاری پالایش و پخش انجام می‌شود.

خانه‌زر تصریح کرد: در شرایطی که اقلام و دیسپنسرها کالیبره نباشند وظیفه آزمایشگاه‌ها است تا محدوده قابل قبول کالیبره را انجام دهند.

وی عنوان کرد: دانشگاه اراک به عنوان بخش دولتی و مردمی کمک حال اداره کل استاندارد استان مرکزی است به جهت اینکه جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت کار خود را به نحو بهتر و شایسته‌تری انجام دهند بنابراین می‌تواند به صورت یک پایلوت این مهم انجام و استان‌های دیگر الگو برداری کنند.

سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: ابزار و وسایل آزمایشگاه‌های ما کالیبره هستند و آزمایشگاه‌ها بر اساس پیمانه‌های موجود، رصد و پایش جایگاه‌های سوخت را انجام می‌دهند.‌

شورای استاندارد استان مرکزی سال آینده تشکیل می‌شودچارت سازمانی استاندارد استان مرکزی متناسب برای استان صنعتی نیستمدیرکل استاندارد استان مرکزی: تدوین استاندارد حوزه صادرات به مطالبه عمومی تبدیل شود

 قرار است از ظرفیت دانشگاه اراک در حوزه‌های تایید صلاحیت و اوزان شناسی استفاده شود 

"سید سعید میرنظامی"، سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی هم در این مراسم گفت: براساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وظیفه مهم توسعه استاندارد‌ها بر عهده سازمان ملی استاندارد است در این راستا قانون تقویت و توسعه استاندارد از سال 96 تصویب شد.

 وی افزود: وظایف و ماموریت‌های گسترده‌ای بر عهده سازمان ملی استاندارد تهیه و تنظیم شده و سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی و بین‌بخشی عهده‌دار مسیولیت‌های بسیاری است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: فعالیت‌ها و وظایف صرفا توسط سازمان استاندارد امکان‌پذیر نمی‌شود جز اینکه از همه ظرفیت‌های بخش‌ها از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده شود.

میرنظامی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه قرار است از ظرفیت دانشگاه اراک در حوزه‌های تایید صلاحیت و اوزان شناسی استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیزات بسیار خوب دانشگاه باید از این تجهیزات برای خدمات به مردم و اطمینان خاطر مردم از مصرف کالاهای داخلی استفاده کرد.

انتهای پیام/‌712

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل استاندارد استان مرکزی سازمان ملی استاندارد نازل های سوخت آزمایشگاه ها اندازه شناسی دانشگاه اراک جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند

رئیس دانشکده دین و رسانه از برگزاری همایش "دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین" روزهای هشتم و نهم خرداد در تهران و قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال 153 مقاله به دبیرخانه خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 50 مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محورهای این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده ‌و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محورهای این همایش است.

وی عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالشهای دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنرهای رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محورهای این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری 17 پیش نشست در طول 6 ماه گذشته و برگزاری 11 نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد