Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


پرونده وام‌های دانشجویی یک سال تحصیلی دیگر بسته شد


ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی نیز به پایان رسید و در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دانشجویان وام‌های صندوق رفاه را دریافت کردند.

پرداخت وام‌های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان هر ساله از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و به صورت دو نیمسال تحصیلی دانشجویان متقاضی این وام‌ها را دریافت می‌کنند.وام‌هایی از قبیل شهریه، مسکن متاهلی، ضروری، ویژه دکتری و وام تحصیلی، ۵ نوع وامی هستند که دانشجویان به طرق مختلف و بر اساس درخواست‌های خود می‌توانند در دو نیمسال تحصیلی با ثبت نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.

ثبت نام وام‌های نیمسال دوم تحصیلی که از اواسط اسفند سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسید و دانشجویان با ثبت تقاضای خود توانستند وام‌های مورد نیاز خود را از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.

 


دانشگاه‌ها مکلف به ارائه گزارش درباره قانون حمایت از خانواده شدند


براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشگاه‌ها تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ فرصت دارند گزارشی از اقدامات انجام‌شده خود را در خصوص تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کنند.

 مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با اشاره به ارائه گزارش عملکرد موارد مرتبط با وزارت علوم و واحد‌های تابعه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین پیرو مصوبات ستاد اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت علوم، اعلام کرد:

نظر به ضرورت تدوین و ارائه گزارش یادشده در خصوص تکالیف قانونی محوله بین نهاد‌های ذی‌ربط خواهشمند است دستور فرمائید گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص مواد دو، هفت، بیست و شش، سی و چهار، سی و پنج، سی و شش، و سی و نه و به‌ویژه ماده ۷ قانون صدر الذکر را به‌همراه تصاویری از بخشنامه‌ها و ابلاغ‌های صادره حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ از طریق سایت صندوق رفاه، بخش ارتباط با مسئولین و کارشناسان، قسمت قانون حمایت از خانواده و جمعیت بارگذاری و به دبیرخانه ستاد صندوق رفاه دانشجویان ارسال فرمائید لازم به ذکر است مسئولیت عدم توجه به تکالیف قانونی مطابق ماده هفتاد و یک برعهده‌ی آن دانشگاه خواهد بود.

 

 

استعفای علاءالدین بروجردی از معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد


شنیده شده علاءالدین بروجردی طی نامه‌ای استعفای خود را از معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد تقدیم رئیس این دانشگاه کرده است و در جلسات هیات رییسه نیز شرکت نمی‌کند.

مدتی قبل سازمان بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع انتصاب غیر قانونی بروجردی در دانشگاه آزاد ورود کرده بودند. بروجردی بدون مدرک دکتری و عدم عضویت در هیات علمی به صورتی غیرقانونی به عنوان معاون دانشگاه آزاد منصوب شده بود که اعتراض دانشجویان را در پی داشت.

 
آمادگی ایران برای همکاری علمی و جذب دانشجو از یمن


معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با ابراهیم الدیلمی سفر یمن در ایران آمادگی ایران برای انتقال دانش و فناوری و جذب دانشجو از کشور یمن تاکید کرد.

 هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار داداش‌پور ضمن تاکید بر آمادگی ایران برای انتقال دانش و فناوری و تجربیات علمی به دانشگاه‌های جمهوری یمن گفت: ما آمادگی پذیرش دانشجو از این کشور در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی را داریم و امیدواریم تعامل علمی و دانشجویی بین این دو کشور مسلمان و دوست بیش از گذشته تقویت شود.

 


ضرورت کاهش مراجعه حضوری دانشجویان و دانش‌آموختگان به سازمان دانشجویان


رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ضرورت کاهش مراجعه حضوری دانشجویان و دانش‌آموختگان به این سازمان گفت: باید به فکر نسل جدیدی از حوزه فناوری اطلاعات باشیم.

 هاشم داداش پور در آیین تکریم و معرفی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه باید از مراجعه حضوری دانشجویان و دانش‌آموختگان به سازمان کاسته شود، گفت: الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های اجرایی، اقدام لازمی است که برای خروج از سیستم سنتی و حرکت در مسیر ملحق شدن به خدمات دولت الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: الکترونیکی شدن خدمات دانشجویی حرکتی که چند سال است آغاز شده است و باید با روحیه مضاعف و جهادی دنبال شود و نقاط ضعف و کاستی‌ها برطرف گردد و ضمن رضایت حداکثری، تا حد امکان از تعداد مراجعات حضوری بکاهد.

 


۳۵ هزار دانشجوی متاهل متقاضی خوابگاه متأهلی


رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به چالش پیری جمعیت ایران گفت: تعداد دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه متأهلی ۳۵ هزار نفر برآورد می‌شود.

امیرحسین بانکی پورفرد؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: مساله امروز کشور ایران رشد جمعیت نیست، بلکه هرم سنی جمعیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس محاسبات دقیق، جامعه ایرانی با بحران پیری جمعیت در سال‌های آینده روبرو خواهد شد، افزود: این بحران در اروپا که به زمستان جمعیت معروف است، طی ۳۰۰ سال و به تدریج رخ داده و آن‌ها فرصت کافی برای یافتن راه علاج و جبران آن با اجرای سیاست‌هایی مانند مهاجرت پذیری داشته اند.


جزئیات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان دندانپزشکی


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور جزئیات افزایش دانشجویان دندانپزشکی را تشریح کرد.

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشورگفت: وزارت بهداشت باید ظرف مدت ۲ ماه نظرش را درباره افزایش ظرفیت پزشکی ارایه می‌داد که کمی بیشتر از ۲ ماه طول کشید، میزان افزایش ظرفیت باید با وزارت بهداشت یکی می‌شد که برخی از این اعداد با هم متناقض بودند. چون سیاستگذاری بدون عدد و رقم نمی‌شود.

وی افزود: کارگروه‌های دقیقی تشکیل شدند، یک تا سه جلسه کمیسیون آموزش دقیقا موضوعات را بررسی کرد و با حضور معاون وزیر بهداشت نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای نهایی کردن اعداد و ارقام کارگروه‌هایی تشکیل شدند، خوشبختانه جمع بندی‌ها آماده شد و به جلسه امروز ارائه شد.

 

 


بخشنامه کاهش مدت اقامت تحصیل دانشجویان در کشور‌های خارجی لغو شد


مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان کشور گفت: بخشنامه کاهش مدت اقامت تحصیل دانشجویان در کشور‌های خارجی که در دوران همه گیری کرونا صادر شده بود، لغو شد.


 محمدصالح لباف‏زاده، مدیرکل امور دانش آموختگان در خصوص تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‏های خارج از کشور و روند صدور دعوت‏نامه برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ ـ ۲۰۲۱ گفت: طبق اعلام اداره کنسولی وزارت امور خارجه با توجه به بازگشایی مرز‌های عمده‏ی کشور‌های خارجی و کاهش شیوع ویروس کرونا، بخشنامه این اداره کل مبنی بر کاهش مدت اقامت دانشجویی در دوران همه‏گیری کرونا از ژانویه ۲۰۲۲ لغو و حضور دانشجویان در کشور خارجی محل تحصیل منطبق با جدول اقامت مندرج در ماده ۱ از آیین ‏نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی الزامی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد سازمان امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وام های دانشجویی قانون حمایت از خانواده سازمان امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وام های دانشجویی دانش آموختگان دانشگاه آزاد جوانی جمعیت وزارت علوم سال تحصیلی دانشگاه ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه پیام نور براساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۱۴۰۳.۰۱.۲۹ لغایت ۱۴۰۳.۰۲.۱۲ فرصت داشتند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند، که دانشگاه پیام نور با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان، مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را تا روز پنج شنبه مورخ ۰۲.۲۰. ۱۴۰۳ تمدید کرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نیست.

در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

در صورت نقص در تکمیل ثبت نام و عدم ارسال نهایی مدارک در سامانه، پرونده از مرحله بررسی خارج می‌شود.

متقاضیان کارشناسی ناپیوسته امکان ثبت نام در فراخوان پذیرش فوق را ندارند.

در صورت تمایل برای ثبت نام، ابتدا متقاضیان بایستی فرم پیش نویس گواهی دانشجوی ممتاز را از قسمت پیوست شماره (۱) دانلود نموده و پس از تکمیل و تأیید رسمی ممهور به مهر و امضای دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به بارگذاری در مراحل ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

شرایط لازم برای ارائه درخواست:

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود)، از لحاظ معدل کل جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم‌ورودی باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیم سال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

متقاضی باید حداکثر تا ۳۱. ۶. ۱۴۰۳ و طی ۸ نیم سال دانش آموخته شود.

درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جز ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. داوطلبان مشمول این تبصره می‌توانند در فراخوان ثبت نام کنند.

تقاضا در رشته‌هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی باشد، قابل بررسی است.

برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

برای دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل، حداکثر ۱۰ نیمسال است.

برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۲، ۳ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند، مقایسه می‌شود.

برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیم سال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند. دانشجویان ورودی ۹۸ که در طول دوره تحصیل خود تغییر رشته داشته‌اند، به شرط دانش‌آموختگی، حداکثر در ۹ نیمسال و دارا بودن سایر شرایط استعداد درخشان، می‌توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.

ملاحظات مهم:

درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی - دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

توافق‌نامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت‌دار کشور با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید است.

پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، حداکثر به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. از این ظرفیت دو سوم به دانشجویان دانشگاه پیام نور و یک سوم باقی مانده به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با ۱۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه پیام نور با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

پذیرش داوطلبان در دانشگاه پیام نور بصورت رایگان نبوده و هرساله با پرداخت شهریه مصوب هیأت امنای دانشگاه انجام می‌پذیرد.

پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته / گرایش) :

متقاضیان می‌توانند حداکثر یک رشته گرایش در ۵ رشته محل مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از رشته / گرایش‌های انتخابی پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در رشته / گرایش و محل انتخابی وجود ندارد. لذا اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان در تعیین اولویت رشته / گرایش و محل انتخابی دقت کافی داشته باشند.

با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته‌ها و همچنین ظرفیت اعلامی مشمول پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش وجود دارد، لذا حذف رشته / گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم:

پذیرش برای هر سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان بر اساس مصوبه هیأت امنا دانشگاه مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال است و به هیچ وجه مسترد نمی‌شود بنابراین متقاضیان پیش از اقدام به ثبت نام شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه کنند.

درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته / گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلبان در انتخاب رشته / گرایش، محل و اولویت آنها دقت نمایند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آئین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

درصورت نقص در اطلاعات ورودی، عدم تکمیل ثبت نام یا مخدوش بودن اسکن مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرآیند بررسی خارج خواهد شد. متقاضیان برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6093892

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده