Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@12:58:51 GMT

شهرک صنعتی رازی یکی از شهرک‌های نمونه سطح استان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۸۱۹

شهرک صنعتی رازی یکی از شهرک‌های نمونه سطح استان

فرماندار شهرضا گفت: شهرک صنعتی رازی یکی از شهرک‌های نمونه سطح استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر جعفری امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جمع صنعتگران و وزیر ارشاد، اظهار کرد: در شهرک صنعتی رازی حدود ۶۴۸ واحد صنعتی، مجوز بهره‌برداری گرفتند که از این تعداد ۳۸۰ واحد در حوزه‌های مختلف غذایی، نساجی، شیمیایی، فلزی، برق، الکترونیک و صنایع مختلف دیگر فعال هستند، اما این شهرک چند مشکل اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برق شهرک به شدت دچار مشکل است، افزود: در نخستین سفر شهرستانی استاندار به شهرضا در همین شهرک کارگروه مربوطه برگزار و مصوب شد که دو پست ۶۳ کیلووات و یک پست ۲۳۰ کیلووات به شهرک اختصاص داده شود، اما این موضوع همچنان مغفول مانده است.

فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد: مشکل دیگر شهرک آب است که برای این موضوع سرمایه‌گذاری خوبی در بحث پساب شهرضا انجام شده است، اما بازهم صنایع مستقر در شهرک دچار مشکل هستند.

جعفری ادامه داد: در این شرایط برای حمایت از کارآفرینان باید بتوانیم سرمایه در گردش و ثابت را با توجه به افزایش قیمت‌ها تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: شهرک مشکلاتی در حوزه گاز نیز دارد. گاز شهرک تنها از یک مسیر تأمین می‌شود و نیازمند تقویت است و اصول حفاظت، ایمنی و پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار بگیرد، اما در مجموع این شهرک یکی از شهرک‌های نمونه در سطح استان و حتی کشور است.

فرماندار شهرضا گفت: بحث شیمی پاک یکی از اولویت‌های شهرستان در حوزه صنعت است که می‌تواند پیشران شهرستان باشد. امیدوار هستیم در سفر امروز رئیس‌جمهور این موضوع برای شهرستان پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست صنعتگران به بیان مشکلات خود پرداختند و شرکت‌های خصوصی از جمله شرکت آب و فاضلاب مطالباتی همچون افزایش قیمت متریال در سال‌های اخیر را داشتند.

کد خبر 582124

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی رازی رئیس جمهور فرماندار شهرضا شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار