Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی شهردار ساری پس از یک وقفه طولانی، پایش به صحن شورا برای ارئه گزارش عملکرد باز شد که خبر از کشف یک بدهی تازه ۹۰ میلیاردی به‌جا مانده از ادوار گذشته داد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال، ارائه الکترونیک خدمات به شهروندان نظیر صدور پایان کار ساختمانی تک برگ، از طریق اپلیکیشن ساری من انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ سی‌و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر چهارشنبه شب با حضور پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، سید حسین یوسفی، سید افشین راسخ، سید حسین احمدی، علی عاشقان، شهرام ایرجی و سید رحمان میرشجاعی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ساری، در حالی برگزار شد که جواد طالبی شهردار ساری و سید حمزه حسینی سیدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری در این جلسه، حاضر شدند.

سبحان بخشی و ذوالفقار شریفی دو عضو شورای شهر ساری از غائبین این جلسه شورا بودند.

دستور نخست این جلسه ارائه گزارش از سوی شهردار ساری بود که مدت‌ها بود پا به صحن شورا نگذاشته بود.
 
جواد طالبی شهردار ساری در این جلسه اظهار کرد: پس از حدود ۱۱ سال وقفه، در طبقه هفتم شهرداری ساری پذیرای خبرگزاری‌ها، مدیران مسئول و اصحاب رسانه بودیم، همه نقدهای سازنده را می‌پذیریم و در تلاش هستیم این نقدها را رفع کنیم.
 
وی افزود: اصحاب رسانه کارشناسان جامع‌الشرایط هستند و از هم‌نشینی با این افراد بهره بردم، از حضور رسانه ها در دفترم استقبال می کنم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا ۲۱ خردادماه، بیش از  ۱۰۴ میلیارد و ۹۹ میلیون  تومان درآمد داشتیم که رقم چشمگیری بود و افزایش حقوق را از فروردین اعمال کردیم.
 
این مسئول به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش مدیریت انسانی با توجه به تذکرات به جایی که بابت ساماندهی نیروها به شهرداری ساری داده شد سعی کردیم چارت سازمانی بر مبنای پرسنل رسمی و قراردادی منطبق باشد، لذا این روند هنوز تکمیل نشده اما چارت سازمان‌ها نزدیک به ۷۰ درصد مطابق ضوابط است.
 
طالبی محدودیت‌های درآمدی را دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان سال گذشته دانست و بیان کرد: بدهی بابت بازنشستگان داریم که در تلاشیم تا بتدریج این مبالغ را طی سال جاری پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت انضباط اداری، عنوان کرد: فعالیت، نظم و انضباط حضور و ساعت کاری تمامی پرسنل در مناطق گوناگون در ساختمان مرکزی شهرداری در حال رصد است و چنانچه تخلفی صورت گیرد قطعا در پرداخت حقوق و مزایا، لحاظ خواهد شد.
 
شهردار ساری با اشاره به اینکه در راستای شهر الکترونیک و کاهش تخلفات احتمالی، موضوع پایان کار ساختمانی تک برگ را در شهرداری ساری برای نخستین بار در استان اجرایی کردیم، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشت و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و ساختمانی مانند متروپل در ساری نداشته باشیم؛ انتظار داریم تا پایان امسال، اقدامات مربوط به صدور پایان کار ساختمانی تک برگ، از طریق اپلیکیشن ساری من انجام شود.
 
این مسئول با بیان اینکه به تازگی از وجود وام ۵۰ میلیارد تومانی که شهرداری سال‌های گذشته دریافت کرده بود مطلع شدیم؛ تاکید کرد: این وام بازپرداخت نشد و در حال حاضر به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است و از بانک عامل درخواست تقسیط  و استمهال کرده‌ایم.
 
طالبی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح تفصیلی ساری اشاره و اعلام کرد: طرح جامع ساری مصوبه سال ۱۳۹۶ است و با توجه به ابهامات، مشکلات اخذ سند و انتظارات مردمی در حوزه بلند مرتبه‌سازی و الحاق به بافت مناطق قرق و سیدالشهدا، اقدامات خوبی انجام گرفته است و امیدواریم به نحوی انجام گیرد که در سال‌های آتی با کمترین پرونده‌های ماده ۱۰۰ مواجه شویم.

وی  با بیان اینکه مسیر میدان ساعت تا میدان هلال احمر را با عنوان خیابان ایده‌ال نامگذاری کردیم تا با رفع آشفتگی‌های بصری در این مسیر و ایجاد مسیر چشم‌نواز، فضای سبز، نورافشانی، مناسب‌سازی و تغییر مبلمان شهری تا پایان مردادماه به نتیجه برسد و برای رویداد ۲۰۲۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از اهالی رسانه درخواست می‌کنم به شهرداری کمک کرده و تکمیل پروژه پل سه راه جویبار را از مسئولان مطالبه‌گری کنند تا شهرداری بتواند اقدامات موثر در این مسیر را انجام دهد.
 
شهردار ساری با اشاره به پروژه «پل تا پل» تصریح کرد: برخی املاک در گذشته به شکل لکه‌ای خریداری شده و مسائلی را برای پروژه به وجود آورده است، امیدواریم بعد از وقفه ۱۰ ساله، با به ثمر نشستن این پروژه، و عبور خودروها از روی پل کابلی، رفاه برای مردم فراهم آید و از بار ترافیکی شهر کاسته شود؛ در راستای اجرای این پروژه توافقاتی هم با راه و شهرسازی انجام دادیم.

این مسئول، افزود: برای سه لکه در این محدوده توافقاتی انجام شد و امیدواریم بتوانیم تا انتهای مسیر طالقانی دوم موفق به بازگشایی مسیر شویم تا پس از یک بازه زمانی طولانی شاهد ان باشیم که خودورها از روی پل کابلی تردد کنند.

طالبی با بیان اینکه پیشرفت پروژه زباله سوز پس از سفر اخیر رئیس‌جمهور، بسیار ملموس و قابل رویت است و اقداماتی که در این مدت انجام شده با مدت قبل از آن قابل مقایسه نیست؛ گفت:  بخش ابنیه زباله‌سوز ساری تا پایان شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد و تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه خریداری شد که بعد از تکمیل ابنیه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری ساری، سنگفرش بازار نرگسیه  خواست دیرینه ساروی‌ها را در دستورکار دارد، متذکر شد: از اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای اخذ بودجه از میراث فرهنگی، شهرداری را یاری کنند تا با الگوی ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای عضو اکو بتوانیم پیاده گذرهای بیشتری از ساری این کهن شهر تاریخی را به شکل سنگ فرش آماده کنیم.

گفتنی است در ادامه جلسه شورای شهر، دستور دوم جلسه بررسی مزایده دو پارکینگ‌ شهرداری ساری واقع در خیابان قارن و ۱۸ دی با متراژ دو هزار و ۶۰۰ متر و با رقم پیشنهادی به ترتیب اجاره ماهانه ۱۷ میلیون و  ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در نهایت با ۷ رای موافق و ۱ رای مخالف به تصویب رسید.

شایان ذکر است در ادامه با رای حداکثری با موضوع افتتاح حساب شهرداری ساری در چند بانک عامل نظیر ملی و مهر نیز موافقت شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهرداری ساری شهردار ساری شهر ساری تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند