Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:08:17 GMT

ضعف مدیریتی و تشکیل جلسات بی‌حاصل

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۷۲۹۶

ضعف مدیریتی و تشکیل جلسات بی‌حاصل

 برخی از جلسات مهم و تاثیرگذار که به منظور تصمیم گیری برای رفع مشکلات و یا ترسیم افقی برای آینده تشکیل می شود، به دلیل نبود نوآوری و تنوع همچنین کلیشه ای بودن، نتیجه ای جز خستگی و بی حوصلگی اعضای شرکت کننده ندارد و از این رو ضروری است که روال برگزاری این گونه جلسات تغییر کند.

به صورت معمول در طول هر ماه جلسات و کارگروه هایی از قبیل شورای برنامه ریزی و توسعه، شورای آموزش و پرورش، شورای مسکن، شورای ترافیک، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه سلامت و امنیت غذایی، کارگروه اقتصادی، کارگروه زیربنایی، کارگروه گردشگری و جلسات دیگری برگزار و کمتر در آن مشورت و کار گروهی دیده می شود که تنها به ارائه آمار و ارقام بسنده می شود و جلسه بدون نتیجه لازم یا با چندین مصوبه به پایان می‌رسد که در مرحله اجرا، به بن بست می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اشکال اساسی در جلسات مهم و تاثیرگذار، کمبود وقت از سوی مسئولان برگزاری جلسه است که جا دارد در یک جلسه، یک دستور کار به صورت جدی و با شور و مشورت تمام اعضا و در فرصت مناسب مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی و ماحصلی برای شهرستان فیروز آباد داشته باشد و هدف تنها برگزاری صرف یک جلسه نباشد.

بی‌اطلاعی اعضای جلسه از دستور کارها و موضوع های مطرح شده انتقاد دیگری به روال برگزاری جلسات است که جا دارد مسئولان قبل از برگزاری جلسه، موضوع دستور جلسه را به صورت مکتوب در اختیار اعضا قرار دهند تا از موضوع مطلع باشند و با آگاهی و اشراف بر موضوع، وارد جلسه شوند و بتوانند به درستی اظهار نظر کنند. 

برخی از اعضای شرکت کننده در این گردهمایی‌ها نیز تمایل چندانی برای اظهارنظر ندارند که می‌طلبد نسبت به تغییر اعضا و دعوت از افراد صاحب نظر اقدام شود زیرا هدف از برگزاری جلسه، ارائه راهکار برای رفع مشکلات و موانع احتمالی و برنامه ریزی برای آینده است و اعضا نباید نسبت به موضوعات مطرح شده، بی تفاوت باشند.

بلاتکلیفی مصوبات جلسه شورای ترافیک چندین ماه پیش شهرستان فیروزآباد مبنی بر دعوت و حضور کارشناسان متولی در محل مورد نظر در خصوص مسدود  کردن دو بریدگی و افزایش بار ترافیک و تردد بر بریدگی سوم در بلوار ولایت فیروزآباد افزایش حجم خطرات و حوادث ترافیکی از جمله تصمیمات بی نتیجه بود که با تعلل مسئولان مواجه شده است.

خطرات و حوادثی که روزانه جان ساکنان منطقه ای در فیروزآباد را تهدید می‌کند و نارضایتی هایی در میان ساکنان به وجود آورده اما پس از گذشت چندین ماه از مطالبه مردمی مبنی به بازنگری و اصلاح این نقطه مورد بی توجهی و تاخیر در اجرا مسئولان قرار گرفته است.

تعیین تکلیف بریدگی پس از تقاطع غیرهمسطح شهیدان کرم پور که مورد درخواست کارکنان و دانشجویان دانشگاه آموزش عالی و دانشگاه پیام نور این شهرستان بود و مقرر به کارشناسی و بررسی با حضور کارشناسان شورای ترافیک در محل مورد نظر بود که  به فراموشی سپرده شد.

بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیات دولت، مبنی بر این که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که تا حدی آسیب دیده و راه ترمیم آن، یکی شدن حرف و عمل  بوده که باید برای مسئولان فصل الخطاب باشد. 

باید در وعده‌ها و صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم می شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسئولان ضعف مدیریتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مشاور رئیس شورای رقابت گفت: کارگروه اقتصاد دیجیتال شورای رقابت، در این جلسه، شکایات مربوط به میزان کمیسیون رانندگان و هزینه سفر‌ها را بررسی کرد.

به گفته آقای ذوالفقاری، پس از جلسات کارشناسی این کارگروه، نتیجه برای بررسی بیشتر و صدور رای، به صحن شورای رقابت می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی