Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه خروج خود را از فرایند سیاسی در این کشور اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رهبر جریان صدر گفت: «با سلام و درود به شما و پیش از خداحافظی با یکدیگر و تشکر بابت مواضع و وحدت شما، دوست دارم مسئله‌ای را به اطلاعتان برسانم؛ من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سید مقتدی الصدر اضافه کرد: «می‌خواهم به عرضتان برسانم که با وجود فاسدان،‌ در انتخابات آتی مشارکت نخواهم کرد. این یک عهد بین من و خداوند و میان من و شما و مردمم است؛ مگر آنکه خداوند گشایشی حاصل کند و فاسدان و تمام کسانی که عراق را غارت کردند و به یغما بردند و خون‌ها را مباح کردند، کنار زده شوند.»

وی در پایان خطاب به اعضای فراکسیون خود گفت: «در صورت مشارکتمان در انتخابات آینده، خانم‌ها و آقایان کاملا آماده باشید و از هم گسسته نباشید. از نظر سیاسی، عقیدتی، از لحاظ قانونی و در پارلمان مکمل یکدیگر باشید و با مردم عراق در ارتباط باشید.»

سید مقتدی الصدر پنجشنبه پیش از نمایندگان عضو فراکسیون خود در پارلمان خواسته بود که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند. وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفت: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد.»

رهبر جریان صدر ضمن اعلام اینکه بن‌بست تشکیل دولت در عراق «ساختگی» است، افزود، نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفاء هستند.

خبرگزاری رسمی عراق، یکشنبه‌شب، خبر داد که  رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است. 

 جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 683770 منبع: فارس برچسب‌ها عراق - مقتدا صدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عراق مقتدا صدر مقتدی الصدر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی

رئیس اتاق اصناف استان گفت: مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است.   الهی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و بدون شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها بدون مجوز محسوب می‌شوند.   وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند، از همه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان کهگیلیویه و بویراحمد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای ، مالیاتی و دیگر خدمات هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند.   به گفته رئیس اتاق اصناف استان صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.   وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.   الهی افزود: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از ۴ هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان