Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:37:18 GMT

چند خبر از دانشگاه کردستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۴۳۸

چند خبر از دانشگاه کردستان

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،  چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی، با محوریت انجمن برتر، اتحادیه برتر، نشریه اتحادیه، دانشگاه برتر، فعالیت خلاقانه، بخش ویژه، کارآفرینی، کتاب، محتوی دیجیتال، مسابقه و نشریه برگزار شد.

انجمن علمی شهرسازی‌ دانشگاه کردستان در این جشنواره بین المللی حرکت، رتبه سوم کشوری بخش انجمن برتر گروه را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، در پنج گروه علمی علوم پایه، دامپزشکی و کشاورزی، هنر و معماری، فنی و مهندسی و علوم انسانی به رقابت پرداختند.

تیم ماهور دانشگاه کردستان در جمع ۱۰ تیم منتخب راه‌یافته به مرحله سوم و نهایی مسابقات کسب و کار

تیم دانشگاه کردستان به عنوان تنها تیم شهرستانی شرکت کننده مرحله اول مسابقات لیگ کسب و کار با ۴۶ تیم دیگر از دانشگاه‌های تهران رقابت کرده و توانست جزو ۲۳ تیم انتخابی جهت مرحله دوم باشد.

همچنین در مرحله دوم  که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، دانشگاه کردستان جزو ۱۰ تیم راه‌ یافته به مرحله سوم و نهایی مسابقات بود.

تیم چهار نفره دانشگاه کردستان متشکل از میلاد خزاییان (ارشد مدیریت استراتژیک)، صارم‌الدین افتخاری (ارشد مدیریت بازاریابی)، دنیا قاسمی (ارشد مدیریت کارآفرینی) و سحر تاو (ارشد مدیریت بازاریابی) است که از طرف گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان به این مسابقات اعزام شده‌اند.

حامیان مالی رویداد فوق برندهای معروف زمزم، اسنپ، نستله، کاله، کروز، تیپاکس و داده کاوان هستند.

ضرورت جذب پژوهشگران نوآور و فناور

جلسه شورای دانشگاه کردستان با دستور کار ارائه گزارش عملکرد مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری و همچنین ارائه گزارش آمادگی برای بزرگداشت نیم‌قرن فعالیت دانشگاه کردستان برگزار شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه های این حوزه به اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های تعیین شده اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۰۵ نیروی انسانی داشته‌اند که بر اساس آمار خود اظهاری ۶۲۲ میلیون تومان فروش محصولات داشته‌اند.

زاهد شمی کمبود نیروی انسانی، نبود منابع مالی و عدم همکاری اعضای هیات علمی را از جمله چالش‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: باید دانشگاه را در حوزه نوآوری و فناوری به سطح بالایی برسانیم و گرچه تاکنون هم رشد خوبی داشته‌ایم اما با ادامه این شرایط امکان پیشرفت چندانی نخواهیم داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان هم در این نشست در رابطه با عدم همکاری اعضای هیات علمی با این مرکز، اظهار داشت: آیین‌نامه‌های تشویقی وزارتخانه ممکن است محرکی برای همکاری اعضای هیات علمی باشد اما تسهیل گرنت‌های فناورانه و اخذ تسهیلات نیز می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

عبدالله سلیمی تاکید کرد: از پتانسیل موجود در پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد و بخش خصوصی در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه استفاده شود تا موجب بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های موجود و راه‌اندازی کسب و کار شود.

در ادامه این جلسه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان اظهار داشت: بیشتر وقت معاونت پژوهشی صرف ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم فناوری و مراکز نوآوری دانشگاه می‌شود زیرا از چند لحاظ برای ما اهمیت دارد.

کیومرث کرمی به «مرکز نوآوری شهر» اشاره کرد و افزود: مرکز نوآوری شهر، فضایی در حدود یک هزار مترمربع در دو طبقه که شامل ۲۱ واحد است که بستر بسیار مناسبی را برای استفاده دانشجویان دانشگاه کردستان فراهم می‌کند.

وی گفت: کلینک‌های تخصصی حوزه علوم انسانی، مرکز نوآوری اجتماعی، مرکز نوآوری دانشکده مهندسی، مرکز نوآوری فرش در بیجار همگی یک ماراتن نفسگیر برای گرفتن بودجه خواهد بود و تاکنون ۱۲ میلیارد بودجه خارج از بودجه مصوبه دانشگاه برای این مراکز دریافت کرده‌ایم.

کرمی با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی برای دانشگاه‌ها افزود: در رتبه بندی‌های بین‌المللی و رتبه‌بندی ISC دانشگاه‌های کشور، بحث فناوری حدود ۲۰ درصد اهمیت دارد که براساس تعداد شرکت‌های مستقر، واحدهای فناور و همچنین میزان اشتغالزایی و درآمدزایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه کردستان در بخش پایانی جلسه شورای دانشگاه ضمن اشاره به انتخاب شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری، اظهار داشت: این شعار هم تکلیف ما را بیشتر می‌کند و هم فرصت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند که باید از آنها بهره بگیریم.

رحمت صادقی با اشاره به اهمیت روزافزون نوآوری و فناوری در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری و سایر مراکز رشد با دانشگاه‌ها قابل مقایسه نیستند چراکه فناوری و نوآوری نیاز به زیرساخت‌هایی نظیر کتابخانه، آزمایشگاه، تجهیزات و مزرعه دارد که همه آنها در دانشگاه به بهترین نحو در دسترس هستند.

رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه دانشگاه کردستان نه در تامین منابع و نه در فضای مورد نیاز برای فعالیت این مراکز محدودیتی ندارد، گفت: با تشویق و ترغیب افراد، این فرهنگ نهادینه شود و ضروری است در این راستا اقداماتی در میان دانشکده‌ها، گروها و دانشجویان صورت گیرد.

وی خواستار بکارگیری همه راه‌ها برای جذب افرادی شد که می‌توانند پژوهش‌های خود را به سمت نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان سوق دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان هم در گزارشی اقدامات دانشگاه برای برگزاری جشن ۳۰ سالگی را تشریح کرد و گفت: تشکیل شورای سیاست گذاری، انتخاب شعار از طریق نظرسنجی، طراحی سردر و تهیه تاریخ شفاهی دانشگاه از جمله اقداماتی است که تاکنون در این رابطه صورت گرفته است.

روشن خوشنوازی افزود: همه برنامه‌ها به خوبی پیش رفته و با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد، جشن باشکوه بزرگداشت ۳۰ سالگی دانشگاه در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

اساتید دانشگاه رسالت خود در قبال دانشجویان را به خوبی پیش ببرند

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم با اشاره به اینکه رسالت معلم و استاد محدود به تدریس و آموزش نمی‌شود، اظهار داشت: رسالت معلم و مربی رسالت سنگینی است و رفتار، سلوک و برخورد آنها در دانشجویان اثرگذار است.

حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان با تاکید بر اینکه نحوه پوشش و گفتار معلم و استاد بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان تاثیرگذار است، افزود: قرآن کریم به عنوان نقشه راه سعادت انسان، تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌داند و رسالت‌ اصلی پیامبران را نیز تزکیه عنوان می‌کند بنابراین ضروری است اساتید در کلاس درس بیشتر بر جنبه تعلیم و تزکیه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر غفلت اساتید بر دانشجویان و دچار شدن آنها به آسیب‌های مختلف، اضافه کرد: اساتید اگر نگرانی دانشجویی را می‌بینند باید با او ارتباط برقرار کنند تا دانشجو دگردوستی آنها را درک کرده و بداند که نسبت به او بی تفاوت نیستند و بی‌شک این رفتار در دانشجو تاثیرگذار خواهد بود.

وی به وظایف روسای دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: روسای دانشکده‌ها در برابر تمام مسائل و مشکلات دانشکده مسوول هستند.

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان کشاورزی کارآفرینی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان کشاورزی کردستان دانشگاه کردستان کشاورزی کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه کردستان ارشد مدیریت مرکز نوآوری دانشگاه ها هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  مرکز نوآوری قوه مقننه از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس که در پارک علم و فناوری پردیس برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

از فعالیت‌های مهم مرکز نوآوری قوه مقننه می‌توان به راه‌اندازی پارلمان دانشجویی اشاره کرد که در آن نخبگان و دانشجویان برتر، نوآوران و صاحبان فکر و اندیشه در رویدادهایی دور هم جمع می‌شوند و در حوزه‌های مختلف نظرات برخی اعضای کمیسیون‌ها را اخذ و جمع‌بندی نظرات را انجام می‌دهند.

مرکز نوآوری قوه مقننه در این دور از نمایشگاه اینوتکس که در پارک علم و فناوری پردیس برپا می‌شود، در غرفه ۵۲۹ با حضور نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی و همچنین مدیران موفق استارت‌آپ خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه خواهد کرد.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس از سال ۱۳۹۰ با اهدافی هم‌چون ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌‌المللی با شرکت‌‌ها و استارتاپ‌‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌‌های فناور و استارتاپ‌‌های داخلی و بین‌المللی، گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری شروع به فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس