Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:11:26 GMT

سگ گردانی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی در البرز است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۵۵۸

سگ گردانی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی در البرز است

زهرا مهاجر گفت: سگ گردانی یکی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی در البرز است و باید در برابر این گونه تهاجم‌ها ایستادگی کرد و جلوی ترویج آن را گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا مهاجر کارشناس حوزه جمعیت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: برخی از زنان جامعه برای فرار از تنهایی به سمت حیوانات و همنشینی با آنها به جای فرزند روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بانوانی که برای فرار از تنهایی به دامن این حیوانات اعم از سگ، گربه، خرگوش و لاک پشت پناه می برند و محبت را با آنها تقسیم می کنند.

مهاجر افزود: وقتی سبک زندگی به صورت ناآگاهانه تغییر و ارزش بی ارزش جلوه می کند.

این کارشناس تصریح کرد: در استان البرز نیز به وفور به ویژه در مناطق مرفه نشین شهر با این صحنه ها مواجه می شویم، بانوانی که حیوانات خود را با افتخار به پارک می آورند و با آن خودنمایی می کنند.

وی گفت: باید جلوی این فرهنگ اشتباه گرفته شود زیرا چشم و هم چشمی ها در حال تبدیل کردن فرهنگ نگهداری حیوانات به مد است و این بسیار مخرب می باشد.

مهاجر افزود: یک زن هیچ گاه نمی تواند آن محبتی را که از یک فرزند دریافت می کند از یک حیوان دریافت کند و فقط به دلیل تهاجم فرهنگی است که این را پذیرفته می شود.

این کارشناس تصریح کرد: باید کارگاه های سبک زندگی و جمعیت در مکان های پر رفت و آمد و در پارک ها برگزار شود تا جلوی ترویج سک گردانی در استان و کشور گرفته شود.

وی ادامه داد: نگهداری حیوانات نیز بعضا هزینه های سنگینی دارد اما دشمن با تهاجم فرهنگی در حال عادی جلوه دادن آن است.

مهاجر در خاتمه خاطرنشان کرد: سگ گردانی یکی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی در البرز است و باید در برابر این گونه تهاجم‌ها ایستادگی کرد و جلوی ترویج آن را گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • سنت بیل گردانی نیم ور محلات
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت