Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی محلی از کشته شدن یکی از روزنامه‌نگاران در نتیجه انفجار خودرویش در مرکز شهر عدن خبر دادند و نیروهای متجاوز عربی و مزدوران آن طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ مرتبه آتش‌بس انسانی و نظامی را نقض کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از شبکه خبری المسیره، منابع محلی اعلام کردند، خودروی بمب گذاری شده متعلق به "صابر نعمان الحیدری" خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های چینی است که در شهرستان "المنصوره" منفجر شد و در نتیجه این انفجار کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع همچنین اعلام کردند، براساس داده‌های اولیه، یک بمب یه این خودرو متصل شده بود و همچنان تیم جنایی و کارشناسان مواد منفجره در محل حادثه حضور دارند تا ادله و مدارک بیشتری جمع‌آوری کنند.

استان‌های جنوبی یمن به دلیل درگیری‌های شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان شاهد ناامنی بی‌سابقه‌ای است.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای متجاوز عربی و مزدوران آن طی ۲۴ ساعت گذشته، در ۸۳ مورد آتش‌بس انسانی و نظامی را نقض کردند.

این منبع همچنین اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز عربی با انجام ۲۲ عملیات پرواز شناسایی و جاسوسی بر فراز استان‌های "مأرب"، "تعز"، "حجه"، "الجوف"، "صعده"، "الضالع" و جبهه‌های مرزی، آتش بس را نقض کردند.

منبع مذکور تاکید کرد، مزدوران ائتلاف عربی استحکامات جنگی در اطراف شهر مأرب تاسیس کردند و نیروهای ائتلاف سعودی با حمله موشکی به پایگاه‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در "االبلق"، "الروضة و "ملعاء" واقع در استان مأرب و "حرض" در استان "الحجه" و "المدافن" و "الملاحیظ" در استان "صعده" ۱۳ بار آتش بس را نقض کردند.

این منبع اعلام کرد، مزدوران ائتلاف عربی با حمله موشکی مراکز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در کوه‌های "تویلق" در جیزان و "طخیه" در العسیر هدف قرار دادند. نیروهای متجاوز همچنین با تیراندازی به سمت منازل شهروندان و مراکز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های "مأرب"، "تعز"، "حجه"، "صعده"، "الضالع" و جبهه‌های مرزی، ۴۷ بار آتش بس را نقض کردند.

دوم ژوئن هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس در یمن تا اول اوت خبر داد.

آتش بس شامل توقف عملیات نظامی در داخل یمن و مرزها و ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و انجام پروازها در فرودگاه صنعا و برگزاری نشستی میان طرف‌های یمنی برای بازگشایی جاده‌های تعز و دیگر استان‌ها است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن نقض کردند متجاوز عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد