Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این کارگاه که با رویکرد مشارکت محور و با هدف آشنایی جوامع محلی در معرض خطر مواجهه با خرس قهوه ای برگزار شد،   حیاتی و خسروی  از اساتید دانشگاه شیراز به ارائه راهکارهایی برای تدوین و اجرای برخی استراتژی های سازگار با شرایط اقتصادی و اجتماعی پرداختند.

نبی الله مرادی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان فارس گفت: در سال های اخیر تداخل نیاز های طبیعی حیات وحش مانند تامین آب، غذا، پناهگاه و مکان تولید مثل با نیازهای انسان در اراضی طبیعی، منجر به بروز تعارضاتی جدی میان انسان و حیات وحش شده است که افزایش حوادث ناشی از خسارات وارد شده به انسان، دام و باغات توسط خرس قهوه ای یکی از نمونه های بارز این تعارضات در استان فارس محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:این کارگاه از سوی اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل و اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک، با حضور بیش از ۳۰ نفر از روسای ادارات محیط زیست، کارشناسان اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، کارشناسان آموزش و تشکل‌های مردم نهاد شهرستان‌های در معرض خطر، برگزار و مقرر شد در ۹ شهرستان و ۳۷ روستای دارای تعارض، کارگاه‌های آموزشی و ظرفیت سازی جامعه محلی برگزار شود.

خرس قهوه ای در ایران نسبت به گوشتخواران بزرگ دیگر، در طیف گسترده تری از تعارض با مردم دیده می شود. خرس ها با تغذیه از میوه باغات و شکستن شاخه درختان همچنین دستبرد به کندوهای زنبور عسل، شکایت روستائیان را موجب می شوند و با حمله به دام ها و انسان در شرایط خاص، با جوامع محلی در تعارض هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه آموزشی خرس قهوه ای حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کانون دانشجویی فرهنگی نبض زندگی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری اداره کل انتقال خون استان یزد، آیین بانوی اهداکننده حیات را برگزار می‌کند. 
در آیین بانوی اهداکننده حیات از بانوان ودخترانی که تا روز دختر (۲۱ اردیبهشت) خون اهدا کنند، بانوان و دخترانی که تا به حال حداقل یک بار اهدای خون داشته اند، بانوان ودخترانی که در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار، خون اهدا کرده اند، تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • شهر و حیات مدنی