Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست که در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان‌های لنجان و مبارکه حاضر است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب استان اصفهان، اولویت نخست این استان است. پیگیری مشکلات مربوط به محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در اولویت‌های بعدی قرار دارد و برای رفع این مشکلات لازم است که طرح جامعی برای حوضه آبریز زاینده‌رود ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع بازچرخانی آب ادامه داد: خوشبختانه صنایع اصفهان به سمت بازچرخانی حرکت کرده‌اند، به‌طوری‌که بعضی از صنایع کاملاً آب را بازچرخانی و مورد استفاده قرار می‌دهند که این مهم باری را از زاینده‌رود برمی‌دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره چاه‌های غیر قانونی تصریح کرد: پلمب چاه‌ها یکی دیگر از برنامه‌ها برای تأمین منابع آبی است، زمانی که از زاینده‌رود استفاده می‌شود، نباید از آب چاه استفاده کرد چراکه سفره‌های زیرزمینی با مشکل مواجه است؛ از سوی دیگر با بحث فرونشست زمین در شهر اصفهان مواجهیم و باید این موضوع مدیریت شود.

سلاجقه افزود: آبی که در زاینده‌رود جاری است صرفاً باید برای حقابه خود این معبر عبوری از شهر اصفهان و رسیدن به تالاب گاوخونی مدیریت شود. از وزارت جهاد کشاورزی خواسته‌ایم که در قالب الگوی کشت، کشت مناسب این مناطق را معرفی کند. ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده رود در شهرستان لنجان جریان داشته که با مشکلات پیش آمده، کشاورزان در مضیقه هستند.

وی با بیان اینکه «کشاورزانی که سال‌های طولانی در این شهرستان مشغول به کشاورزی بوده‌اند، متأسفانه با چالش مواجه شده‌اند» تاکید کرد: از جهاد کشاورزی خواسته‌ایم که کشاورزی هوشمند در دستور کار قرار بگیرد و کشت متناسب با کاهش نزولات باشد. انتخاب کشت مناسب موجب می‌شود که کشاورز در مرحله بازاریابی موفق عمل کند و بازار مناسبی داشته باشد. باید به گونه‌ای عمل شود که کشاورز احساس کند با کاهش و افزایش آب از لحاظ مالی با مشکل مواجه نمی‌شود. کشاورز باید براساس میزان آبی که آزادسازی می‌شود، کاملاً در قالب کشاورزی هوشمند کشت خود را انجام دهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: بسته کاملی برای تأمین منابع آبی زاینده‌رود پیش‌بینی شده است. پس از سفر وزیر نیرو به استان اصفهان و بازدیدهای صورت گرفته، کار آغاز شده و چندین اقدام اساسی در این زمینه انجام شده است.

سلاجقه درباره تالاب گاوخونی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که رفع مشکلات زیست‌محیطی در یک بازه کوتاه یک تا پنج ساله امکان‌پذیر نیست؛ از این رو پیش‌بینی شده که تا ۱۰ سال آینده حداقل منابع و مصارف به‌نحو مطلوب مدیریت و سهم هر بخش دیده شود؛ چراکه تأمین حقابه محیط‌زیست، طراوت و شادابی زاینده‌رود را برای مردمی که سال‌ها با این رود خاطره دارند به دنبال دارد.

کد خبر 5516034

منبع: مهر

کلیدواژه: علی سلاجقه سازمان محیط زیست حفاظت از محیط زیست فرمانداری لنجان بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل بیرجند ایلام ویروس کرونا آمار کرونا جهرم مشهد کشاورزی اصفهان شیراز زاینده رود محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان