Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:09:16 GMT

مستمري مددجويان با دريافت وام قطع نمي‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۹۶۶۵

خبرگزاری آریا-سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان با دریافت وام قطع نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدمحمدحسن صافی افزود: هر مددجویی که وام می‌گیرد می‌تواند مستمری هم بگیرد و اینگونه نیست که با گرفتن وام، مستمری او قطع شود. این سیاست به خاطر تشویق مددجویان جهت نیل به اشتغال، کارآفرینی و تولید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل اینکه حداقل درآمد آن‌ها حذف شود به سمت اشتغال و کارافرینی نمی‌روند.
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مددجویی که می‌تواند کاری انجام دهد، او را آموزش دهیم و چند بار کاری به او معرفی کنیم و او نرفت، آنگاه باید مستمری او قطع شود یا اینکه به مددجویی وام دادیم و او سر کار رفت، اما بعد از مدتی کارش را رها کند، آنگاه باید مستمری او قطع شود، چون کارفرما، دولت و بهزیستی برای اشتغال‌زایی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
صافی تاکید کرد: سیاستگذاری باید به نحوی باشد که قطع مستمری به عنوان اهرم و در راستای ایجاد اشتغال و کارافرینی باشد و نه در مقابل آن یعنی اثر معکوس داشته باشد و اجازه ندهد که فرد دارای معلولیت به سمت بیکاری برود.
وی ادامه داد: از سازمان‌های مرتبط مانند دانشگاه‌ها مراکز آزاد و دولتی فنی حرفه‌ای و دیگر مراکز مهارت آموزی باید برای فرد معلول، مهارت‌آموزی و آموزش اشتغالی مطالبه‌گری شود و در کنار آن سیاست‌های تشویقی جهت سوق دادن افراد دارای معلولیت به سمت اشتغال و کارآفرینی به‌کارگرفته شود.
صافی با اشاره به موضوع فرهنگی وابستگی به مستمری افزود: برای قطع مستمری، موانع فرهنگی داریم. بحث وابستگی به مستمری با سیاست‌گذاری چند وجهی و آموزش‌های فرهنگی و انگیزشی باید برطرف شود.
وی یادآور شد: مبلغ وام اشتغال فعلا 100 میلیون تومان است. این وام اشتغال 100 میلیون تومانی کارمزد چهار درصد دارد و بازپرداخت آن 84 ماه است. افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و دارای مهارت در زمینه حرفه‌ای هستند به کمیته اشتغال معرفی می‌شوند و بعد از بررسی پرونده، به بانک معرفی می‌شوند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.
همچنین به گفته وی، در سال گذشته برای 61 هزار و 465 نفر از مددجویان بهزیستی شغل ایجاد شد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی

به گفته یکی از مددجویان عده‌ای از آنها سال گذشته از طریق اداره بهزیستی اقدام به خرید کولر گازی کرده اند، اما در حال حاضر قرار شده به جای کولر گازی کولر آبی تحویل دهند. این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است و درخواست رسیدگی دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام خسته نباشید، سال گذشته اداره بهزیستی مبلغی بابت تحویل کولر گازی از مددجویان خود دریافت کرد و قرار بر این بود پنجاه درصد مبلغ از مددجویان یعنی هفت میلیون و پانصد هزار تومان و پنجاه درصد هم برعهده اداره باشد ولی بعد از گذشت هفت ماه چند وقت است که نامه‌ای از طرف اداره بر روی کانال‌های خبری گذاشته شده که یا کولر آبی تحویل داده می‌شود یا برای برگشت پول مددجویان اقدام کنند، درصورتی که اگر مددجویان برای خرید کولر به صورت قسطی اقدام می‌کردند الان تمامی اقساط آن به پایان رسیده بود در ضمن سال قبل می‌شد  با پانزده میلیون کولر خرید، ولی الان نزدیک به سی میلیون شده خواهش می‌کنم پیگیری کنید.  باتشکر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد