Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز شده است و امسال حدود ۴۰ هزار ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می‌شوند. یکی از موضوعاتی که زائران خانه خدا هر ساله با آن مواجه هستند، وضعیت برقراری ارتباط با دوستان و خانواده از عربستان است که در ادامه به هزینه‌های تماس زائران با ایران و برعکس می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عربستان زائران می‌توانند سیم کارت زین (Zain) یا الجوال (STC) خریداری کنند که هزینه آن از ۲۷۰ تا ۳۶۰ هزار تومان است و بنا بر نوع اپراتورها، هزینه‌ها هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بر همین اساس، در صورتی که زائران حج تمتع کشورمان از شبکه اپراتورهای الجوال (STC) عربستان استفاده کنند، کمترین قیمت هر دقیقه مکالمه با ایران ۲۸ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت مکالمه با عربستان ۳۴۵ تومان است. برای دریافت مکالمه هم هزینه‌ای گرفته نمی‌شود. با این وجود، کمترین قیمت ارسال پیامک به ایران ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و کمترین قیمت هر مگابایت بدون بسته ۱۸ هزار تومان خواهد بود. اگر هم زائران بسته اینترنت خریداری کنند، کمترین قیمت در بسته یک یا ۲ گیگابایتی ۱۷۷ تومان برای هر مگابایت تعیین شده است.

همچنین هزینه‌ها در اپراتور زین (Zain) عربستان برای مکالمه با ایران ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مکالمه با عربستان ۴ هزار و ۹۵۰ تومان است. این اپراتور نیز برای دریافت مکالمه هزینه‌ای تعیین نکرده است. کمترین قیمت ارسال پیامک به ایران ۴ هزار و ۹۵۰ تومان و کمترین قیمت هر مگابایت بدون بسته ۴ هزار و ۹۵۰ تومان و این هزینه با بسته یک یا ۲ مگابایتی ۳۵۲ تومان در نظر گرفته شده است.

اپراتورهای تلفن همراه الجوال سعودی  زین سعودی همراه اول ایران
کمترین هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران ۲۸.۸۰۰ تومان ۲۸.۸۰۰ تومان ۶.۰۰۰ تومان
کمترین هزینه هر دقیقه مکالمه با عربستان ۳۴۵
تومان
۴.۹۵۰ تومان ۶.۰۰۰ تومان
کمترین هزینه دریافت مکالمه ۰ ۰ ۶.۰۰۰ تومان
کمترین هزینه ارسال پیامک به ایران ۲.۲۵۰
تومان
۴.۹۵۰ تومان ۱.۵۰۰ تومان
کمترین هزینه هر مگابایت بدون بسته ۱۸.۰۰۰ تومان ۴.۹۵۰ تومان ۶۰۰
تومان
کمترین هزینه هر مگابایت با بسته ۱ یا ۲ گیگابایتی ۱۷۷ تومان ۳۵۲ تومان ۱۱۷
تومان

یکی از نکاتی که زائران باید توجه داشته باشند، این است که پس از برقراری تماس با اپراتورهای سعودی، تماس فقط با قطع آن به پایان می‌رسد. بنابراین حتما پس از پایان مکالمه دکمه قرمز را باید بزنند. در غیر این صورت تا زمانی که تلفن آن‌ها شارژ دارد، تماس ادامه دارد.

در صورتی که زائران خانه خدا از اپراتور همراه اول استفاده و رومینگ آن را فعال کنند، هزینه‌ها متفاوت است؛ به طوری که هزینه تماس از عربستان به ایران و برعکس برای هر دقیقه ۶ هزار تومان است. علاوه بر این، دریافت مکالمه برای زائرانی که در عربستان هستند، ۶ هزار تومان هزینه دارد. هزینه پیامک به ایران نیز یک هزار و ۵۰۰ تومانت و کمترین قیمت هر مگابایت بدون بسته ۶۰۰ و با بسته یک یا ۲ گیگابایتی ۱۱۷ تومان است.

مشترکان تلفن همراهی که قصد سفر به عربستان دارند، برای برقراری تماس با ایران باید کد ایران یعنی (۰۰۹۸) را شماره‌گیری کنند؛ به طوری که برای برقراری تماس با تلفن ثابت باید پس از کد ایران، کد شهر را نیز وارد کرده و در ادامه آن شماره اصلی را وارد و تماس را برقرار کند. همچنین برای تماس با تلفن همراه پس از کد ایران، شماره تلفن همراه را وارد و تماس بگیرد. هزینه رومینگ با شماره‌گیری ۰۰۹۸ محاسبه می‌شود و هزینه‌ تماس‌های بدون پاسخ، شماره‌گیری اشتباه و شنیدن پیغام‌های صوتی رایج شبکه مانند «مشترک مورد نظر مشغول مکالمه است» یا «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» به صورت رومینگ محاسبه و اخذ می‌شود.

به گزارش فارس، در کنار هزینه‌های تماس و اینترنت، هتل‌های زائران در مکرمه مکرمه و مدینه منوره وای‌فای رایگان دارد و زائران نیازی به خرید بسته اینترنت ندارند. برهمین اساس، می‌توانند با برنامه‌های مختلف با هر نقطه از جهان تماس صوتی یا تصویری برقرار کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هزینه سیم کارت عربستان حج تمتع همراه اول زین تماس نحوه برقراری تماس کمترین هزینه کمترین قیمت پیامک به ایران دریافت مکالمه کمترین قیمت هزار تومان تلفن همراه ۰۰۰ تومان ۹۵۰ تومان هزینه ها ایران ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»

مسلمانان همه ساله برای به جا آوردن یکی از مهمترین آداب اسلامی راهی عربستان می‌شوند تا وظیفه واجب دینی خود را به جا بیاوردند؛ حال هر کدام از این زائران با آداب و رسوم متفاوتی بسته به جغرافیای محل زندگی خود به این سفر بدرقه می‌شوند که در ایران «چاوشی‌خوانی» یکی از راه‌های قدیمی بدرقه زائران خانه خدا است.

به گزارش ایسنا، اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته شده است و از ۲۴ اردیبهشت هم حاجیان حج تمتع به مکه اعزام خواهند.

درحقیقت ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوزهای پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، ‌که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پروازهای آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی ‌شده است.

حال اکنون که زائران ایرانی به سمت سرزمین وحی عازم می‌شوند، نگاهی خواهیم داشت به یکی از نسخه‌های چاوشی خوانی برای زائران سفر حج.

چاووشی یا چاوشی (در زبان محلی چوش)، آواز مذهبی شیعی به‌ویژه بدرقه یا پیشواز زائران اماکن زیارتی است. رسم چاوش‌خوانی برای زائرین کربلا یا مشهد از دوره صفویان و قاجاریان مرسوم شده و در سده اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

چاووش‌خوانی به‌طور معمول در دستگاه «چهارگاه» از موسیقی ردیف ایرانی است و بدون همراهی ‌ساز، اجرا و به‌طور معمول توسط چند نفر خوانده می‌شود. دو یا چند خواننده اشعار چاووشی را با آوازی مشخص بین یکدیگر مبادله می‌کنند و به هم جواب می‌دهند. حتی ممکن است زنان نیز در این هم‌خوانی با مردان همراه شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد