Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح‌الله خدائیان در ادامه سفر به قم به همراه بازرس کل این استان از اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و در جریان امورات مربوط به این مجموعه قرار گرفت.

در این بازدید دو ساعته رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در انبار مربوط به گمرک این منطقه، وضعیت کالا‌های موجود را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائیان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سفر استانی رئیس محترم قوه قضائیه به قم ماموریت بازدید از گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و انبارهای اموال تملیکی سلفچگان به بنده سپرده شد، گفت: در ابتدا بازدیدی از انبار اموال تملیکی این شهرستان داشتم که با توجه به وضعیت موجود و بر اساس گزارشاتی که از قبل داشتم، ساماندهی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجودی پرونده‌های این انبار تعداد ٤٣٠ پرونده است، بیان کرد: در جریان این بازدید بیش از دو هزار طاقه پارچه به ارزش حدود ٢٠ میلیارد تومان مشاهده شد که هنوز حکم این پرونده قطعی نشده بود که طی تماس تلفنی با رئیس سازمان تعزیرات مقرر شد که در رسیدگی به این پرونده تسریع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به بازدید از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات در گمرک است، مشکل چندانی در این خصوص وجود ندارد و ساماندهی خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عدم تعیین تکلیف تعدادی دستگاه ام آر آی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه این دستگاه‌ها مربوط به سال ٨٧ است، تاکید کرد؛ باید همان سال وضعیت این دستگاه‌ها مشخص و عودت داده می‌شد؛ اما متاسفانه همچنان مانده است.

خدائیان در ادامه بازدید از گمرک با تعداد ٣٠ دستگاه خودروی لکسوس و تویوتا که در فضای نامناسب نگهداری می‌شد، روبه رو شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مسئولان گمرک در خصوص این خودرو‌ها توضیح خواست و بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف آن‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متاسفانه ثبت سفارش این خودرو‌ها تایید نشده و در حال پیگیری است، البته تعداد این خودرو‌ها در کشور بیش از شش هزار خودرو است که باید پیگیری و وضعیتشان مشخص شود.

در ادامه این بازدید دکتر خدائیان از مسئولان گمرگ منطقه ویژه اقتصادی آخرین وضعیت کالا‌های متروکه و زمان نگهداری کالا‌ها را جویا شد و از آن‌ها خواست عمده‌ترین مشکل این مجموعه را عنوان کنند.

ضوابط خاص اشتغال نیرو‌های انسانی، موضوع مالیات، تسریع در راه اندازی خط ریلی و فرودگاه این شهر و… از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بود.

در این بازدید مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن تقدیر از قوه قضاییه در خصوص ورود به تعیین تکلیف اموال انبار‌های تملیکی از حمایت‌ها و اقدامات بازرسی کل استان قم نیز تشکر کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در جریان حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از یک واحد تولیدی کابل فیبرنوری نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انبار تملیکی سازمان بازرسی کل کشور ذبیح الله خداییان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گمرک منطقه ویژه اقتصادی تعیین تکلیف خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود