Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:25:53 GMT

باخرز رتبه دوم واکسیناسیون در خراسان رضوی را داراست

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۰۰۸

باخرز رتبه دوم واکسیناسیون در خراسان رضوی را داراست

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار باخرز گفت: این شهرستان با توجه به استقبال شهروندان از دریافت واکسن کرونا، موفق شده رتبه دوم استان خراسان رضوی را با ۸۸.۴۹ درصد در دوز اول واکسیناسیون به خود اختصاص دهد.

عباس حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه اقدامات خدمات رسانی به شهروندان آغاز و تاکنون ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ درصد جمعیت بالای ۵ سال در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: کل جمعیت هدف بالای پنج سال در این شهرستان ۵۲۰۶۸ نفر است که تاکنون ۸۸.۴۹ درصد دوز اول، ۷۶.۵۶ درصد نوبت دوم و ۵۳.۲۹ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حسن‌نژاد توضیح داد: در همین مدت مادران باردار باتوجه به حساسیت وضعیت جسمانی خود و نوزادشان با آموزش‌های فراگیر در طرح واکسیناسیون شرکت کردند و ۹۶.۰۷ درصد دوز اول، ۹۰.۳۹ درصد دوز دوم و ۶۰.۷۰ درصد در نوبت سوم واکسینه شده‌اند.

فرماندار باخرز بیان کرد: تاکنون ۹۳.۴۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ الی ۱۷ ساله در این شهرستان دوز اول و ۸۴.۹۲ دوز دوم، ۶۲.۱۲ درصد جمعیت ۹ الی ۱۱ ساله دوز اول و ۳۶.۲۹ درصد دوز دوم، ۳۷.۵۸ درصد کودکان ۵ الی ۸ ساله دوز اول و ۱۷.۲۷ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر ایمن سازی در مقابل شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در حال حاضر شدت ابتلا به بیماری کاهش یافته اما این طور نیست که شهروندان عادی سازی کنند، هر گونه پیشگیری در مقابل شیوع این ویروس به منزله نابودی بیماری تلقی می‌شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: هنوز تعدادی از جمعیت هدف هستند که واکسن کرونا را در هیچ نوبت دریافت نکرده‌اند، خواهشمندیم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان به مراکز درمانی در شهرستان مراجعه و واکسینه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها واکسیناسیون شهرستان باخرز واکسن کرونا دوز اول درصد دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور