Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس راهنمایی و رانندگی استان قم بر لزوم فعالیت بیش‌تر در بحث اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها تاکید کرد.

سرهنگ غلامرضا صدفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم، با اشاره به اینکه ما اصحاب رسانه را از خودمان می‌دانیم، اظهار کرد: زمانی که یک اقدام فرهنگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خواهیم انجام دهیم به کمک اصحاب رسانه نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت بوده‌ایم، عنوان کرد: در سال گذشته با تلاش‌های انجام شده توانستیم پس از 6 سال متوالی که آمار تصادفات صعودی منجر به فوت را 19 درصد کاهش دهیم.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به اینکه در برخی از معابر زیرساخت‌های لازم وجود ندارد، مطرح کرد: تلاش کردیم استفاده از صوت و بلندگو توسط همکاران ما افزایش یابد و سپس در صورت عدم توجه رانندگان شاهد اعمال قانون باشیم.

وی افزود: در مقابل در مواردی که تخلفات منجر به فوت را داشته‌ایم با شدت بیش‌تری برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه گاها برخی از خانواده‌ها از دور دورهای شبانه فرزندانشان خبر ندارند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در مواردی تعقیب و گریز خسارت‌های بعدی را درپی داشت، تلاش کردیم از توقیف سیستمی و شماره پلاک خودرهای خاطی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم، تصریح کرد: در این راستا نیازمند کمک و همراهی اصحاب رسانه هستیم تا حساسیت خانواده‌ها بیش از پیش شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه با همکاری شهرداری قم تعداد تخلفات هر پلاک را بررسی کردیم، یادآور شد: در مواردی شاهد بودیم که فردی بیش از 10 مرتبه تکرار تخلف داشته است که پس از توقیف سیستمی و احظار راننده شاهد کاهش این تکرار تخلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو 35 درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: استفاده از تلفن همراه متاسفانه به یک موضوع همه‌گیر تبدیل شده است که حوادث بسیاری را درپی دارد.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه عابرین پیاده نیز باید در بحث رعایت قوانین توجه بیش‌تری داشته باشند، ابراز کرد: همچنین در این راستا نیازمندیم دستگاه‌های مربوطه ازجمله شهرداری نسبت به ایمن‌سازی پیاده‌روها اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مانع بیش‌ترین درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: داشتن پل‌های عابرپیاده مکانیزه ضمن تسهیل در آمد و شد به کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس راهور فرهنگ سازی استانی اجتماعی اصحاب رسانه خانواده ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران