Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که مقام‌های سئول و واشنگتن نگران انجام آزمایش هسته‌ای به دست کره‌شمالی هستند، یک اندیشکده مستقر در آمریکا امروز (پنج‌شنبه) گفت به نظر می‌رسد پیونگ‌یانگ در حال توسعه کار روی سایت آزمایش هسته‌ای خود برای ایجاد یک تونل دیگر است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌های تجاری اعلام کرد، تغییر و تحولات در تونل شماره ۳ تاسیسات آزمایش هسته‌ای یونگی‌ری ظاهرا تکمیل شده و این سایت آماده یک آزمایش هسته‌ای احتمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌شمالی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ شش آزمایش هسته‌ای زیرزمینی در این سایت انجام داد.

این گروه تحقیقاتی گفت که برای اولین بار، تحلیلگران فعالیت‌های ساخت و ساز جدیدی را در تونل شماره ۴ تاسیسات مذکور مشاهده کرده‌اند که "به شدت نشان‌دهنده تلاش برای فعال‌سازی مجدد آن برای آزمایش‌های احتمالی آینده است."

در خارج از تونل شماره ۳، تصاویری از یک دیوار حائل و محوطه‌سازی جزئی با درختان و بوته‌های کوچک رویت شده و نشان می‌دهد احتمالا در انتظار بازدید مقامات ارشد است.

این دو تونل قبلا هرگز برای آزمایش‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار نگرفتند و ورودی‌های آن‌ها در سال ۲۰۱۸ تخریب شد، زمانی که کره‌شمالی آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را خودخواسته متوقف کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در پاسخ به سوالی درباره این گزارش گفت که این کشور به همراه مقامات اطلاعاتی ایالات متحده از نزدیک تحولات مربوط به فعالیت هسته‌ای کره‌شمالی را زیر نظر دارد، اما از اظهارنظر بیشتر خودداری کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد