Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@19:28:31 GMT

تحصیل ۲۱۴۳ هنرجو در رشته بورس و اوراق بهادار

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۶۱۲

تحصیل ۲۱۴۳ هنرجو در رشته بورس و اوراق بهادار

آفتاب‌‌نیوز :

«محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه دراین وبینار گفت: در دنیای امروز به دنبال بحران مالی جهانی طی سال‌های اخیر تمرکز بر روی سواد مالی به عنوان یک مهارت زندگی برای همه مورد تاکیداست. امروزه کشورها درسراسر جهان باتفکر اینکه آموزش مالی کلیدی برای توسعه سواد مالی شهروندان محسوب می‌شود، گام‌های بلندی برای معرفی این آموزش ‌ها به کودکان از طریق مدرسه برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در کشور ما نیز با عنایت به اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی، توجه به ساحت‌های ششگانه تعلیم و تربیت بالاخص ساحت حرفه‌ای و اقتصادی و اهداف مترتب بر آن به تفکیک دوره‌های تحصیلی، تربیت جامع و تمام ساحتی دانش آموزان مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گرفته تا با بهره گیری از انواع برنامه‌های درسی رسمی، ضمنی و پنهان موضوعات کاربردی و متناسب با نیاز دانش آموزان را آموزش دهد و آنها را برای پاسخگویی به نیاز جامعه و مواجهه شدن با چالش‌های پیش روی آینده آماده سازد. از این‌رو، ضروری است انواع سوادها از اوان کودکی به بچه‌ها آموزش داده شود.

محمد مهدی کاظمی در ادامه افزود: از انواع سوادها که در برنامه درسی ملی به آن‌ها پرداخته شده است سواد دیجیتال، سواد مالی و سواد رسانه‌ای نیز در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است. یادگیری مهارت‌های سواد مالی از کودکی، دانش آموزان رابرای مواجهه درست با چالش‌های مالی پیش بینی نشده زندگی آینده توانمند می‌سازد. اقتصاد کشور نیازمند نسلی است که به توسعه آن کمک نماید. ناکامی‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های با شکست، ضعف توان پس‌انداز مالی و ترس از بکارگیری نقدینگی در تولید، ناتوانی در سرمایه‌گذاری دربورس و فرا بورس در ابعاد کلان و ناآگاهی از مسائل ساده مالی در راه اندازی کسب و کار و…همه و همه زمانی که علل و ریشه‌های آن‌ها را مورد مداقه قرار می‌دهیم، ضرورت توجه به آموزش سواد مالی در مدارس از پیش دبستان تا متوسطه دوم را بیش از پیش مشهود می‌سازد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی برای آموزش سواد مالی باید از شیوه‌های متنوع آموزش و انواع یادگیری و مشارکت دستگاه، نهادها و سازمان‌های ذیربط استفاده کنیم، اظهار کرد: در این زمینه ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای کارشناسان، مدیران معلمان عزیز و شما بزرگواران برای فراگیری انواع شیوه‌های یاددهی – یادگیری برای آموزش سواد مالی به دانش آموزان ضروری است.

عضوشورای معاونین وزارت آموزش وپرورش در ادامه گفت: ما به عنوان سیاستگذار و برنامه ریز آموزشی خود را موظف می‌دانیم که با کاربست پژوهش‌های قبلی، نتایج آسیب‌شناسی‌های موجود نظام آموزشی با نگاهی آینده پژوهانه و سنجش و ارزیابی سواد مالی دانش آموزان برای ارتقای مهارت‌های سواد مالی در کنار انواع سوادها و دیگر مهارت‌ها و شایستگی‌های مرتبط با کارآفرینی و کسب و کار متناسب با سن و بافت اقتصادی و اجتماعی‌شان برنامه ریزی کنیم. پرداختن به سواد مالی از ابعاد دانشی، مهارتی، نگرشی و بینشی برای تدارک محتواهای آموزشی و انتخاب روش‌های یاددهی – یادگیری و شیوه مناسب ارزشیابی مبتنی بر شایستگی برای معلمان لازم است.

وی افزود: آموزش تفکر اقتصادی، کسب در آمد، پس‌انداز مالی، خرید کالا، خدمات با استفاده از کارت‌های اعتباری، اعتبار مالی، مدیریت پول، سرمایه‌گذاری مالی، بیمه نامه، ضمانت نامه‌های مالی، مالیات و…به دانش آموزان از طریق ایفای نقش، بازی‌واره‌ها، یاددهی فعالیت محور و تعاملی و یادگیری با عمل باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر با اشاره به اینکه توجه به تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های عام حرفه‌ای زمینه ساز کار مولد در کنار آموزشهای فنی و مهارتی و چرخش تحولی در برنامه‌های درسی، فرصت بازنگری در محتواهای آموزشی، تدوین برنامه‌های درسی برای آموزش مهارت و شایستگی‌های فنی و غیر فنی از جمله سوادمالی با بهره گیری از ظرفیت برنامه بوم را امکان‌پذیر می‌سازد.

کاظمی در ادامه افزود: باید استراتژی مناسبی برای آموزش سواد مالی در مدارس اتخاذ و برنامه جامعی برای آموزش سواد مالی تدوین شود. لازم است نقش معلمان در توسعه هویت مالی دانش آموزان و نقش برنامه درسی سواد مالی در معلمان و دانش آموزان تبیین شود. همچنین ارکان و عوامل سهیم و تأثیرگذار در آموزش سواد مالی در مدارس شناسایی شوند و نقش و سهم اثرگذاری آن‌ها در آموزش مشخص شود. ضمن اینکه از مشارکت حداکثری خانواده‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در آموزش سواد مالی به دانش آموزان و قبل از آن توانمندسازی معلمان بهره گرفته شود.

مهندس کاظمی در پایان اشاره‌ای به روند همکاری آموزش وپرورش و بورس داشت و افزود: آموزش و پرورش و سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۳۹۳ با انعقاد تفاهم نامه، همکاری آموزشی خود را شروع کردند و در کارگروهی مشترک استانداردهای آموزشی رشته بورس و اوراق بهادار تدوین شد و در سال ۱۳۹۵ رشته مهارتی بورس و اوراق بهادار شاخه کاردانش در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد. در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ با ۱۶۵ هنرجو در ۱۰ رشته محل در مراکز استان‌های دارای کارگزاری و تالار فعال بورس رشته بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد و درحال حاضر در ۶۶ رشته محل در ۲۶ استان حدود ۲۱۴۳ هنرجوی اشتغال به تحصیل در رشته داریم. سازمان بوورس و اوراق بهادار همه‌ساله در آموزش و توانمندسازی هنرآموزان بورس، تأمین منابع آموزشی و کمک آموزشی رشته بورس، اجرا ی آموزش و ارزشیابی آن با وزارت آموزش و پرورش مشارکت مجدانه دارد و تاکنون با لحاظ سال تحصیلی جاری ۴ دوره هنرجوی فارغ التحصیل رشته بورس داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رشته بورس و اوراق بهادار برای آموزش سواد مالی بورس و اوراق بهادار آموزش و پرورش سواد مالی دانش آموزان رشته بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: والدین سفارش کتب درسی فرزندان خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه irtextbook.ir ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی استثنایی نیز در مقاطع مختلف از امروز می‌توانند سفارس کتب درسی خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش