Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیراً پست‌های یک پسر خردسال در اینستاگرام با بازخورد‌ها و واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. در پست‌های او دو دختر کم سن و سال به‌عنوان «ملکه‌های زیبای او» نیز حضوری نامتعارف دارند و دیالوگ‌هایی که میان آن‌ها رد و بدل می‌شود نشان از این دارد که آن‌ها صرفاً مجریان سناریو‌های از پیش تعیین شده‌ای هستند که تیمی بزرگسال برای آن‌ها نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت روزانه و سطح فیلم‌های تولید شده در صفحه منتسب به این پسربچه، سؤالات و ابهامات متعدد و جدی را ایجاد کرده بود تا اینکه درز برخی اطلاعات و تصاویر از پشت صحنه ضبط و تولید محتوای خاص این صفحه، به روشنی بر گمانه فوق تأکید گذاشت که یک تیم حرفه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی برای تولید این پست‌های خاص با هزینه‌کرد‌های سنگین مالی در عقبه این صفحه حضور دارد و این کودکان تنها مجریان دیدگاه‌های آن‌ها هستند.

اینکه ایجاد چنین صفحاتی با چه هدفی انجام می‌شود و عقبه تولید محتوای آن‌ها چه کسانی هستند، از سؤالات مهمی است که این روزها، افکار عمومی دوست دارد پاسخ روشنی برای آن‌ها داشته باشد.

آیا حضور چند نفر عکاس و فیلمبردار با تجهیزات حرفه‌ای در صفحات متعلق به این افراد که تجهیزات همراه آن‌ها قیمت زیادی دارد، صرفاً با هدف ضبط فیلم و تولید پست‌های اینستاگرامی از «فانتزی‌های غیراخلاقی یک پسر خردسال» معقول به نظر می‌رسد؟ یا اینکه تصور کنیم در اختیار گذاشتن یک اسب با نژاد برتر با قیمتی بین یک تا ۲ میلیارد تومان در اختیار یک پسر خردسال صرفاً برای تولید پست‌هایی برای خودنمایی در شبکه‌های اجتماعی، انجام می‌شود و اهداف پس‌پرده‌ای برای تولید چنین محتوا‌هایی با هزینه‌کرد‌های سنگین وجود ندارد؟

به نظر می‌رسد حداقلی‌ترین پاسخ برای این دست اقدامات، می‌تواند تلاش برای تبلیغ و ترویج یک صفحه با رویکردی خاص با هدف شکار فالوور و کسب درآمد از صفحات پر مخاطب‌شده از این طریق باشد. اقدامی که در پس آن نگاهی سرمایه‌دارانه قرار دارد و این بار هم جنس دیگری از کودکان برای کسب سرمایه و ثروت در خدمت جریانی خاص به کار گرفته شده‌اند و تنها تفاوت آن با واقعه تلخ کودکان کار و زباله‌گردی که در سطح شهر‌ها دیده می‌شوند تنها همین نمایش‌های رنگ و لعاب‌دار و بزک شده از ایشان است.

منبع : تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی غیر اخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه ها‌ی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

دیگر خبرها

  • واکنش سیدجلال حسینی به لیدر سپاهان؛ با سربند «یا زهرا» حرمت زنان را می‌شکنی بی‌غیرت؟ + عکس
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در یازدهم اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه های 4شنبه 12 اردیبهشت1403
  • در «اندرونی»؛ از جمع گرم حرمسرا تا عکس اینستاگرامی فخرالتاج!