Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد که صدها پناهجوی اوکراینی به رغم وعده‌ها و تبلیغات گسترده دولت بوریس جانسون برای حمایت آن‌ها در این کشور، این روزها آواره و بی‌خانمان هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، نتایج تحقیقات صورت گرفته که در رسانه‌های انگلیس حاکیست که از پایان ماه فوریه (اواسط اسفند ۱۴۰۰)، حداقل ۴۸۰ خانواده اوکراینی و ۱۸۰ فرد مجرد درخواست کمک برای رفع بی خانمانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که دولت محافظه‌کار جانسون اصرار دارد طرح جنجالی «خانه برای اوکراینی‌ها» و صدور روادید برای مردم اوکراین که در انگلیس دارای خویشاوند هستند، ضامن اسکان پناهندگان این کشور در لندن است.

دولت در چارچوب طرح جنجالی «خانه برای اوکراینی‌ها» مردم را تشویق می‌کند که اتاق اضافه منازل خود را در اختیار خانواده‌های اوکراینی قرار دهند.  اما پس از آنکه مشخص شد این طرح باعث بروز مفاسد اخلاقی و اختلافات خانوادگی شده، مدتی است مسکوت مانده است.

این روزها انگلیسی ها چندان رغبتی به اسکان اوکراینی‌ها در خانه‌های خود ندارند و بسیاری از پناهجویانی که با وعده دولت انگلیس راهی کشور می‌شوند آواره و بعد از مدتی به فکر بازگشت می‌افتند.

نشریه گاردین در گزارشی نوشت: داده‌های آماری نشانگر ترک‌هایی است که قبلا در طرح «خانه برای اوکراینی‌ها» ظاهر شده بود. لورن اسکات، مدیر اجرایی موسسه «پناهندگان در خانه» دراین باره گفت: ما ناامید و غمگین هستیم، اما تعجب نمی کنیم که شاهد شکستن طرح خانه‌ برای اوکراینی‌ها هستیم. انتظار از پناهندگان آسیب پذیر و آسیب دیده برای اینکه بر حسن نیت غریبه هایی که در فیس بوک ملاقات کرده اند تکیه کنند همیشه یک خطر بود.

بر اساس این گزارش، ‌ بسیاری از شهرداری‌ها با خانواده‌های اوکراینی به‌عنوان بی‌خانمان رفتار می‌کنند نه اینکه سعی کنند آنها را با میزبان‌های جدید آشنا کنند. آنها در خوابگاه‌ها و هتل‌ها رها شده، همان‌طور که در مورد پناهندگان افغان اتفاق افتاد.

گاردین در ادامه این گزارش نوشته است: آنا، ۳۷ ساله، با شروع جنگ به همراه شوهرش و پسر سه ساله‌اش از کیف گریخت. آنها در پایان ماه مارس پس از هماهنگی با خانواده ای چهار نفره که در خانه ای بزرگ در نورث همپتون زندگی می کردند، به انگلیس آمدند.

پس از استقبال اولیه، میزبانان آنها در عرض چند هفته اشتیاق خود را از دست دادند. آنا می‌گوید: «ما متوجه نشدیم چه اتفاقی رخ داده است، زیرا آنها خیلی سریع خلق و خوی خود را تغییر دادند.»

آنا و خانواده اش در یک اتاق مستقل واقع در حیات ساختمان ساکن بودند. میزبان به‌ آن‌ها گفته بود که یک کلید اضافی نزد او می‌ماند اما توافق کردند که او پیش از ورود  اطلاع دهد.  کمی بعد مشخص شد که او با شهرداری تماس گرفته و گفته که می‌خواهد به مشارکت در این طرح خاتمه دهد.

آنا گفت: «آنها چیزی به ما توضیح ندادند و حاضر نبودند خانه خود را به اشتراک بگذارند. آنها سعی کردند هر چه زودتر از شر ما خلاص شوند.»

گاردین در ادامه گزارش خود نوشته است: خانواده آنا برای چند روز توسط شهرداری در یک مسافرخانه بدون امکانات آشپزی مستقر شدند. آنها نمی دانستند کجا بروند. آنا گفت: «ما ناامید بودیم و احساس می کردیم هیچ گزینه دیگری جز بازگشت به اوکراین نداریم. سرانجام، پس از جستجو در اینترنت، خانواده دیگری را برای اسکان پیدا کردند و فعلا در آنجا مستقر هستند.

«انور سولومون»  رئیس اجرایی شورای پناهندگان انگلیس گفت: «نگران کننده است که می بینیم خانواده های ناامید اوکراینی که از جنگ فرار و آسیب های روحی تحمل کرده اند به حال خود رها شده اند.  وی افزود: ما نگران این هستیم اوکراینی‌هایی که با ویزای خانوادگی وارد کشور می‌شوند با مشکل روبه‌رو شوند، زیرا اقوام آن‌ها در انگلیس فضا یا منابع لازم برای حمایت از اعضای خانواده خود را ندارند.

«لیزا نندی» نماینده مجلس، وزیر مسکن دولت در سایه هم گفت: «بسیار شرم آور است خانواده هایی که از جنگ وحشیانه پوتین گریخته اند، در اینجا بی‌خانمان هستند. به وزرا در مورد خطر بی خانمان شدن پناهجویان هشدار داده شد، اما آنها بیشتر علاقه مند بودند که در استودیوهای تلویزیونی تبلیغ کنند تا اینکه وظایف خود را برای محافظت از افراد آسیب پذیر انجام دهند.

این درحالیست که بسیاری از افغان‌هایی که سال گذشته نیز در جریان خروج انگلیس از افغانستان به این کشور منتقل شده‌اند همچنان آواره و بلاتکلیف هستند. انگلیس در جریان عملیات خروج از افغانستان، شهروندان این کشور را که طی ۲۰ سال گذشته تحت عنوان مترجم و دستیار با دولت و خبرنگاران همکاری داشته‌اند به انگلیس منتقل کرد.

اما گزارش‌ها حاکیست که بسیاری از خانواده‌های افغان این روزها بدلیل عدم آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در دولت آواره و یا وضعیت سختی را در اقامتگاه‌های موقت سپری می‌کنند. برخی هم به شهرهای اطراف منتقل شده که در نتیجه دسترسی آن ها به شبکه‌های حمایتی دولت دشوار شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، پناهجویان ، بوریس جانسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین پناهجویان بوریس جانسون برای اوکراینی ها بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

صدها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روزهای گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • تیاگو سیلوا و دریافت پیشنهاد از سه باشگاه لندنی
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان