Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:13:05 GMT

۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۲۵۲۷

۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی داریم و ۱۱ درصد مردم یعنی یک خانواده یک میلیون نفری به امر کشاورزی اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی داریم و ۱۱ درصد مردم یعنی یک خانواده یک میلیون نفری به امر کشاورزی اشتغال دارند.

وی با اشاره به مصوبات بخش کشاورزی در این سفر، افزود: ۳,۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت قنوات، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری و انتقال آب‌های آلوده و ایجاد اسلب‌های ذخیره آب شبکه آبیاری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح باغات، ۱۸۰ میلیارد تومان برای صدور سند و رفع تداخلات کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای صیانت از آب، آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس، یگان حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عشایر در بحث آبرسانی و ۵۷۰ میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت‌ شهرک‌های کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان حمایت از پرورش شتر در بخش کویری، ۶۰ میلیارد تومان ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی، ۶۰ میلیارد تومان کمک به آزمایش‌های دامپزشکی و ۱۰۰ میلیارد تومان احداث جاده بین مزارع در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش دوم دو هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه گلخانه‌ها، اشتغال جایگزین در بخش کشاورزی با اولویت غرب و شرق اصفهان و در سایر بخش‌های دچار خشکسالی و توسعه کشاورزی کم آب‌بر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این سفر به عنوان نماینده رئیس جمهور در چهار شهرستان کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر و فلاورجان حضور پیدا کردم و مطالبات مردم را از نزدیک شنیدم.

ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: در کاشان تکمیل محور کاشان، برزک، اردهال، جمکران، آران و بیدگل به ورامین تهران، جاده کنارگذر آران و بیدگل- ابوزیدآباد به کاشان، کمربندی کاشان، ثبت مراسم قالی شویان در تقویم کشور، آب شرب کاشان و آران و بیدگل و تکمیل بیمارستان‌های بقیه الله، ثامن و امام حسن (ع) و ارتقای شهرستان کاشان و افزایش اختیارات همچنین رفع مشکل جاده دسترسی مسکن مهر از درخواست‌های مردم این شهرستان بود.

وی گفت: در خمینی‌شهر ارتقای فرمانداری این شهرستان به "فرمانداری ویژه"، ارتقای درچه به شهرستان، توسعه متروی اصفهان - خمینی شهر، بازسازی مدارس تخریبی و رسیدگی ویژه به محله جوی آباد از درخواست‌های مردم خمینی شهر بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در فلاورجان بحران آب کشاورزی، تکمیل ورزشگاه دو هزار نفری، بازسازی مدارس تخریبی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان، مرمت شبکه فرسوده آب شرب، مرمت آثار باستانی و رسیدگی به مشکل اشتغال از جمله مسائل مطرح شده بود.

کد خبر 582309

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیرجهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد شورای اداری شورای اداری استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نظر گرفته شده میلیارد تومان آران و بیدگل خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم