Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک علم و فناوری خراسان رضوی بنا دارد با گسترش فعالیت خانه‌های خلاق به پیشرفت خراسان رضوی کمک کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، در حضور دکتر میرزائی‌شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر اسماعیلی معاونت توسعه فناوری پارک و خانم مهندس خنده‌رو، رئیس اداره توسعه مراکز فناوری و ارتباط با دانشگاه پارک، نشست مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای نشست حسین تقوی مدیرمرکز رشد فناوری گناباد به معرفی اجمالی از فعالیت‌های انجام شده، ظرفیتهای موجود در شهرستان و اکوسیستم معدن و گیاهان دارویی پرداخت و از مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور خواست به معرفی خود و محصولات تولید شده بپردازند.
همچنین در این نشست، مدیران شرکت‌ها فعالیت‌های انجام شده و دستاوردهای بدست آمده را عنوان کردند و در ادامه چالش‌های موجود در مسیر پیشرفت و توسعه فعالیت واحدهای فناور که عبارت بودند از مسیر نامشخص در اخذ مجوز ها برای محصولات جدید، شبکه سازی بیشتر بین واحدهای مستقر در پارک و واحدهای مستقر در شهرستان، کمبود فضای کارگاهی و ...  نیز مطرح شد.
 رئیس پارک علم و فناوری و همراهان به بررسی دقیق مسائل و ارائه راهکار در خصوص رفع چالش‌ها پرداختند.
 مسعود میرزائی ضمن تشریح هدف گذاری و برنامه پارک علم و فناوری خراسان در سال جاری، به راه اندازی خانه‌های خلاق در گناباد تأکید کرد.
وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال ۱۴۰۱، باید از فرصت به وجود آمده و راه اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان در جهت توسعه اشتغال و اقتصاد دانش بنیان استفاده نمود.
دکتر میرزائی و همراهان به منظور هم اندیشی در خصوص مزیت‌ها و اولویت‌های اقتصادی منطقه گناباد، در فرمانداری شهرستان حضور یافتند، در این جلسه برنامه‌ها و چالش‌ها در حضور دکتر نصیری فرماندار گناباد مطرح  و مورد بررسی قرار گرفت.
ریاست پارک علم و فناوری خراسان ضمن ابراز خرسندی از همکاری بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گناباد، از برخی تولیدات محصولات خلاقانه در حوزه سفال و سرامیک به صورت خانگی بازدید به عمل آورد و فعالیت شرکت خدمات گستر دالوند از واحدهای خارج یافته موفق مرکز رشد فناوری گناباد را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه کیفی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این پارک نیازمند توجه مسوولان به افزایش زیرساخت‌ها است.

در ادامه فرماندار گناباد با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی و کشاورزی این شهرستان گفت: باید با رویکرد دانش بنیان و دانش محور و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال پایدار منطقه گام برداشت.

انتهای  پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی علم و فناوری پارک علم و فناوری گناباد امام رضا ع ۱۴۰۱ خبر استان خراسان رضوی اخبار خراسان اخبار مشهد خبر مشهد پارک علم و فناوری خراسان رضوی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است