Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران می‌تواند به بومی‌سازی و نفوذ فناوری کمک کند، همچنین باید آسیب‌شناسی شود که چرا این پروژه حدود ۱۵ سال معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید میعاد صالحی امروز -پنج‌شنبه، بیست‌وششم خردادماه- در جریان بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران، اظهار کرد: موضع و اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت های‌تک و عبور از تکنولوژی متوسط و پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ورود به راه‌آهن‌های تک دارا بودن سرعت بالا است، ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران می‌تواند به بومی‌سازی و نفوذ فناوری کمک کند. همچنین باید آسیب شناسی شود که چرا این پروژه ۱۵ سال معطل مانده است.

مدیر عامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۵ میلیارد یوآن مربوط به هشت ماه اخیر است که نشان از توجه دولت سیزدهم به این امر دارد.

وی اضافه کرد: دولت باید تصمیم بگیرد تا این پروژه به صورت کامل اجرا شود اینکه تنها مبلغی به این پروژه اختصاص داده شود و به سرانجام نرسد زیرساختی که انجام شده از بین می‌رود، از این رو با توجه به عزم وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای این پروژه به صورت کامل این تصمیم در هیئت دولت نهایی شود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتهای مهرماه سال گذشته شورای اقتصاد سقفی برای چهار میلیارد یوآن در نظر گرفتند این میزان انجام شده و طی هشت ماه گذشته ۱.۵ میلیارد یوآن مصرف شده و عملاً به آن سقف رسیدیم. در این راستا نیاز به تصمیم جدی داریم که بخشی از آن را شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

کد خبر 582300

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی راه آهن قطار سریع السیر اصفهان تهران پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه قطار سریع السیر اصفهان میلیارد یوآن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا