Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها از ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به دلیل محدودیت‌های آبی استفاده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،سید جواد ساداتی‌نژاد در شورای ادرای با اشاره به وضعیت کشاورزی در اصفهان اظهارداشت: استان اصفهان دارای 570 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که فقط در 280 هزار هکتار آن به دلیل محدودیت‌های آبی کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 7.5 میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در سال در اصفهان تولید می‌شود و 200 میلیون دلار صادرات این حوزه است؛ همچنین 11 درصد مردم که در حدود یک خانواده یک میلیون نفری هستند به امر کشاورزی اشتغال دارند. 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات بخش اول در حوزه کشاورزی عنوان کرد: 3 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی دیده شده است؛ 200 میلیارد تومان برای مرمت قنوات، هزار و 400 میلیارد تومان برای آبیاری نوین و انتقال آب با لوله، ایجاد استخرهای ذخیره آب و شبکه آبیاری تعاونی‌های تولید، 200 میلیارد تومان برای اصلاح باغات، 180 میلیارد تومان برای صدور سند و رفع تداخلات کشاورزری، 180 میلیارد تومان برای صیانت از آب، آبخیرداری، آبخوان‌داری، بیابان‌زدایی، 300 میلیارد تومان برای صیانت از جنگل‌های زاگرس و یگان حفاظت از منابع طبیعی و امور اراضی از مصوبات بخش اول است.

وزیر نیرو در اصفهان: مهم‌ترین هدف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استتخصیص اعتبار 3 هزار و 200 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی اصفهاندیدار رئیس جمهور با نخبگان اصفهان به روایت تصویر

وی ادامه داد: همچنین 100 میلیارد تومان برای کمک به عشایر در آب رسانی و ایل‌راه‌ها، 570 میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی در استان، 20 میلیارد تومان برای حمایت از پرورش شتر در منطاق بیابانی استان، 60 میلیارد تومان برای ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی، 60 میلیارد تومان برای کمک به آزمایش‌های دامپزشکی و 100 میلیارد تومان برای احداث جاده بین مزارع از دیگر مصوبات مربوط به حوزه کشاورزی در بخش اول است. 

ساداتی‌نژاد با اشاره به مصوبات بخش دوم در حوزه کشاورزی گفت: 2 هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات از محل تبصره 18 برای توسعه گلخانه‌ها، اشتغال‌های جایگزین در بخش کشاورزی در غرب و شرق با اولویت غرب و شرق اصفهان و سایر بخش‌های دارای خشکسالی و توسعه کشاورزی با آب کمتر از مصوبات بخش دوم است.

وی در ارتباط با مطالبات مردم چهار شهرستان کاشان، آران‌وبیدگل، خمینی شهر و فلاورجان که در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور از آنها بازدید کرد گفت: تکمیل جاده‌های محور کاشان، برزک، اردهال و جمکران، جاده آران‌و‌بیدگل به ورامین و تهران، کنارگذر آران‌وبیدگل، جاده ابوزیدآباد کاشان، کمربندی کاشان از مطالبات مردم کاشان و آران‌وبیدگل است.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: همچنین ثبت مراسم قالی‌شویان در تقویم کشور، رفع مشکل آب شرب کاشان و آران‌وبیدگل، تکمیل بیمارستان‌های بقیه‌الله، ثامن و امام حسن، رفع مشکل جاده دسترسی مسکن مهر و درخواست‌هایی در خصوص ارتقا شهرستان کاشان و افزایش اختیارات از دیگر مطالبات مردم این شهرستان‌ها است.

وی افزود: ارتقا خمینی‌شهر به فرمانداری ویژه، ارتقا درچه به شهرستان، توسعه مترو اصفهان و خمینی‌شهر، بازسازی مدارس تخریبی که 40 درصد مدارس خمینی‌شهر را تشکیل می‌دهند و رسیدگی ویژه به محله جوی‌آباد از درخواست‌های مردم در شهرستان خمینی‌شهر است.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: تامین آب کشاورزی، تکمیل ورزشگاه 200 هزار نفری، بازسازی مدارس تخریبی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان، مرمت شبکه فرسوده آب شرب، مرمت آثار باستانی و رسیدگی به مشکل اشتغال از مطالبات مردم شهرستان فلاورجان است.

انتهای پیام/163

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان مطالبات مردم آران وبیدگل هزار هکتار مصوبات بخش خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت