Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:25:13 GMT

جلد اول «راهنمای فیلم سینمای ایران» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۳۰۳۸

جلد اول «راهنمای فیلم سینمای ایران» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» که در ۵۱۷ مدخل به بررسی، تحلیل و نقد برگزیده فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۱ پرداخته است، به چاپ دوم رسید.

در چاپ جدید این کتاب، مقدمه و همچنین نکات تازه‌ای درباره برخی فیلم‌ها به متن افزوده شده است.

«راهنمای فیلم سینمای ایران» را می‌توان ادامه مسیری دانست که حسن حسینی پیش از این با انتشار مجموعه درس‌گفتارهای «فیلمفارسی» آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت مهم این کتاب با سایر نمونه‌های مشابه که پیش از این منتشر شده‌اند، بخش «نقد فیلم» است که حاصل این پژوهش پنج‌ساله را به تاریخ‌نگاری سینمای ایران از خلال فیلم‌ها بدل کرده و در آن آثار سینمایی به عنوان متن، در قالب زمینه‌های گوناگونی که حوزه مطالعات فرهنگی به آنان شکل داده‌، بررسی شده‌اند.

بخش اطلاعات فیلم‌ها و خلاصه داستان نیز در قیاس با نمونه‌های مشابه، مفصل‌تر است و با جزئیات بیشتر و تصاویری کمتر دیده‌شده تکمیل شده‌اند.

در انتشار این کتاب منتقدان سینمایی و پژوهشگرانی همچون خسرو دهقان، بهزاد رحیمیان، علیرضا محمودی، علی قلی‌پور، بهداد آوندامینی و علی پاپلی یزدی نیز با حسن حسینی همکاری کرده‌اند.

چاپ دوم این‌کتاب با ۸۲۰ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 5515375 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن حسینی خسرو دهقان فیلمفارسی علیرضا محمودی نقد فیلم تازه های نشر کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس نشر افکار ترجمه حوزه هنری ادبیات کودک و نوجوان جنگ تحمیلی تجدید چاپ شورای فرهنگ عمومی ادبیات داستانی بنیاد سعدی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند