Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:25:53 GMT

۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در سرپل‌ذهاب فعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۳۵۹۲

۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در سرپل‌ذهاب فعال است

«نعمت دارابی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تشریح برنامه های این اداره، افزود: همچنین ۲ واحد با ظرفیت سالیانه ۴۵۰ تن در حال تکمیل و سه واحد با ظرفیت سالیانه ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: با فعالیت های انجام شده و تدابیر دولت، تحول عظیمی در عرصه کشاورزی در سرپل ذهاب رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای ۲۰ هزار شبکه سامانه گرمسیری در شهرستان

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در ادامه گفت: این شهرستان از شهرهای مرزی غرب کشور با فاصله ۱۴۰ کیلومتر از مرکز استان کرمانشاه و آب و هوای نسبتا گرم و نیمه خشک و میزان بارندگی سالیانه ۵۴۴.۸ متاسفانه امسال با خشکسالی روبرو شدیم.

وی افزود: شهرستان سرپل ذهاب از شهرستان های گرمسیری استان کرمانشاه است که ۴۵هزار و ۸۰۵هکتار اراضی کشاورزی مرغوب دارد که ۲۶ هزار و  ۸۸۵هکتار آن اراضی آبی و ۱۸ هزار و ۹۲۰ هکتار اراضی دیم است.

دارابی ادامه داد: به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ۲۰ هزار و ۶۲۰هکتار شبکه های فرعی سامانه گرمسیری در شهرستان اجرا شده و تاکنون ۱۶هزار هکتار از اراضی به بهره برداری رسیده است که با وجود خشکسالی سال زراعی جاری با استفاده از نعمت سامانه گرمسیری توانسته ایم نسبت به سنوات گذشته بهترین عملکرد را از نظر تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در ادامه توضیح داد: سال گذشته در بخش آب و خاک از ۱۶ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری بهره برداری شد و با وجود خشکسالی در سال زراعی جاری اکنون نیز در حال آماده شدن جهت استفاده از این سامانه عظیم برای انجام کشت تابستانه هستیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲کیلومتر کانال در روستاهای مشکنار و سرابگرم، ۴۰ کیلومتر زهکشی زیر زمینی در اراضی روستای های آینه، گل خاطر و مجتمع کوییک با کمک بنیاد علوی احداث شد و ۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع در سطح شهرستان  احیا و مرمت گردید.

دارابی گفت: در سال ۱۴۰۱ با جذب ۱۵ میلیارد ریال در حال احداث یک باب استخر ذخیره آب و ۳۵۰ متر کانال در روستاهای گلخاطر و آسیاب قرمز هستیم.

برداشت سالانه ۱۴ هزار تن محصول باغی

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب بیان کرد: این شهرستان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات مثمر دارد که عمده محصولات باغی این شهرستان انگور، گوجه سبز و زیتون است که هر ساله بیش از ۱۴هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی ۲۱هزار، گندم دیم ۱۴هزار هکتارکه حدود ۶۳هزار  تن گندم تحویل سیلوهای ذخیره دولتی و خصوصی و بذری شده و سهم گندم نان حدود۹ هزار و ۸۰۰ تن و سهم گندم ماکارونی (دوروم)  بیش از ۵۳هزار تن است.

دارابی گفت: سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه یک هزار و ۶۷۵  هکتار است و  هم اکنون در حال برداشت هستیم و پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه های قند شود و با پیگیری صورت گرفته انتظار می رود چغندر قندکار نمونه کشوری سال زراعی جاری از شهرستان سرپل ذهاب انتخاب شود.

وی  اظهار داشت: از اول انقلاب اسلامی تاکنون ۱۲دستگاه  کمباین، ۲ هزار و پنج دستگاه تراکتور، ۶ هزار و ۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی به ناوگان کشاورزی شهرستان اضافه شده و تعداد چهار دستگاه کمباین و ۱۰۰ دستگاه تراکتور در سال ۱۴۰۰ جذب خواهد شد.

وی یادآور شد: در دولتهای گذشته بخش عظیمی از درآمد کشور در قالب یارانه و ارز ۴۲۰۰ تومانی به افراد و یا شرکت های وارد کننده نهاده های مورد نیاز جهت واردات داده می شد که متاسفانه بخش عظیمی از این نهاده ها به دست تولید کننده واقعی قرار نمی گرفت و در بازار سیاه به فروش می رسید و باعث ضربه به اقتصاد کشور شده بود که رئیس جمهور دولت سیزدهم با خود گذشتگی دست به یک جراحی اقتصادی بزرگ زده است.

او ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مصمم است با تقویت بنیه مرغداران و تزریق نقدینگی در این عرصه مشکلات واحدهای تولیدی دام و طیور را پس از آزاد سازی قیمت نهاده ها مرتفع نماید.  

دارابی گفت: وزارت جهادکشاورزی مردمی سازی یارانه ها و حمایت تسهیلاتی دولت از واحدهای تولیدی دام، طیور، آبزیان و عشایر در قالب دامدار کارت و سرمایه در گردش جهت پویایی تولید پرداخت می نماید و جهاد کشاورزی سرپل ذهاب حتی در ایام تعطیل با حضور مستمر در بانک کشاورزی در رفع موانع پرداخت تسهیلات دامدار کارت در یک ماه گذشته اقدام نموده است.

تشدید نظارت ها برای کنترل بیشتر بازار

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب همچنین گفت: با توجه به تصمیمات هیات دولت نظارت بر تنظیم بازار اقلام کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفت که جهاد کشاورزی شهرستان علاوه بر وظایف ذاتی خود در بخش تولیدات کشاورزی و دامی  با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت های موجود اقدام به نظارت، کنترل و توزیع اقلام یارانه دار تنظیم بازار نموده است.

او افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و نیاز سنجی بازار و با تزریق به موقع اقلام تنظیم بازاری در چند ماه گذشته از جمله ۷۱۰ تن برنج، ۱۲ تن گوشت منجمد، ۵۵ تن مرغ منجمد، ۱۰۰ تن شکر خانوار و اصناف و روزانه یک هزار  ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ، ۲۰ تن سیب، ۴۰ تن پرتغال  در شهرستان اقدام نمود.

وی افزود: در جهت نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با تقسیم بندی شهر به ۹ منطقه با پنج اکیپ در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر کنترل و نظارت بر بازار را ۲ ماه قبل از عید آغاز نمود و بیش از ۸۸۰ بازدید از سطح شهر و تشکیل بیش از ۴۷۰ پرونده تعزیراتی تخلف گرانفروشی و عدم درج قیمت تشکیل و به اداره تعزیرات معرفی نمود و در چند ماه گذشته با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، ۷۰۰ کارتن انواع ماکارونی، ۳۵۰ کیسه انواع برنج، ۱۳ تن انواع روغن خوراکی کشف و با قیمت قبلی در بین عموم مردم توزیع شد.

وی در پایان بیان کرد: مردم در خصوص نظارت و بازرسی ها، تامین و توزیع اقلام ضروری،  هیچ نگرانی نداشته باشند، جهادگران جهاد کشاورزی با کمک و همکاری اصناف شهرستان در کنترل قیمت اقلام ضروری تمام تلاش خود را خواهند کرد و مردم شریف شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گرانفروشی، کم فروشی  با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و ما را در امر کنترل و نظارت بر بازار یاری نمایند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.  

برچسب‌ها سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی کشاورزی تخم مرغ دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی کشاورزی تخم مرغ دولت سیزدهم جهاد کشاورزی سرپل ذهاب شهرستان سرپل ذهاب کشاورزی شهرستان سامانه گرمسیری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید