Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت بزرگ در مدیریت و کنترل بیماری کرونا ثمره کار خستگی‌ناپذیر دولت و کادر درمان کشور است.

جعفر قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایران اکونومیست افزود: کنترل بیماری کرونا یک کار به یادماندنی از سوی وزارت بهداشت و دولت مردمی بود و ما در این حوزه، شاهد تلاش بی‌وقفه دولت و کادر درمان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های بیماری کرونا در کشور در روزهای ۱۲ و ۲۰ خرداد، اظهار داشت: باید از کادر درمان و همه دست اندرکاران حوزه سلامت به خاطر موفقیت در کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد. دولت سیزدهم از همان ابتدای کار همه تلاش خود را برای مهار بیماری کرونا در کشور به کار گرفت و موفقیت در مهار کرونا یک اقدام به یادماندنی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ایران در بحث بیماری کرونا امروز به جایگاهی رسید که واکسن مورد نیاز خود را تولید می‌کند و حتی قادر به صادرات این محصول است.

قادری خاطرنشان کرد: به دنبال اقدامات موفقیت‌آمیز دولت آقای رئیسی در مهار بیماری کرونا امروز شرایط کشور عادی شده و فعالیت‌ها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که وزارت بهداشت از ورود کرونا به کشور با ابتلای ۲ مورد قطعی به این بیماری خبر داد و راه این ویروس منحوس به کشور ما باز شد و آهسته‌آهسته به سایر استان‌ها، شهرها و روستاها رسید.

مردم ایران فراز و نشیب‌های زیادی را با کرونا تجریه کرد و در شرایط بحرانی و در میدان خیز پنجم کرونا درحالی‌که روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند، دولت سیزدهم توانست در گام اول با تأمین ۱۰۰ میلیون دز واکسن و آغاز نهضت واکسیناسیون، مطالبه اجتماعی را از هشتگ واکسن بخرید به هشتگ واکسن بزنید، تغییر دهد.

مدیریت دولت مردمی در مورد واکسیناسیون عمومی باعث شد کشور با کاهش آمار مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به کمتر از ۲۰۰ نفر در پیک اُمیکرون برسد و موفق شد بسیاری از نگرانی‌ها را در خصوص ابتلا به کرونا یا فوت از این طریق واکسیناسیون کاهش یافت.

با حمایت‌های مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از یک ماه است که شمار  مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما، تک رقمی است.

 وزیر بهداشت برای اولین بار ۱۲ خرداد و ۲۰  خرداد اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، واکسن کووید 19 ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت بیماری کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها