Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:02:05 GMT

پکن ناو هواپیمابر جدید و پیشرفته خود را به آب انداخت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۸۰۶

پکن ناو هواپیمابر جدید و پیشرفته خود را به آب انداخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، چین امروز جمعه ناو هواپیمابر نسل جدید و پیشرفته خود به نام «فوجیان» را که سومین ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور به شمار می آید، به آب انداخت. ناو مذکور، صبح امروز کارگاه کشتی سازی «جیانگنان» در نزدیکی شانگهای را ترک و در اسکله مجاور آن پهلو گرفته است.

ناو هواپیمابر فوجیان به آخرین تسلیحات و همچنین فناوری های مرتبط با برخاستن هواپیما مجهز است و این گمان می رود که قابلیت های آن به ناوهای هواپیمابر غربی پهلو بزند و عملا رقیبی جدی برای آنها به شمار می آید و این در حالی است که پکن نیروی دریایی اش را که بزرگترین نیروی دریایی در جهان است، به یک نیروی دارای چندین ناو هواپیمابر تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین ناو هواپیمابر چین یک کشتی شوروی تغییر کاربری یافته ساخت شوروی سابق بود و دومین آن در چین اما بر اساس طراحی و مدل شوروی ساخته شد. در هر دوی این ناوها از روش به اصطلاح «پرش اسکی» همراه با یک سطح شیبدار در انتهای باند پروازی بر روی عرشه، برای برخاستن هواپیماها استفاده می شود.

اما ناو هواپیمابر جدید از سیسم پرتاب منجنیق استفاده می کند، که به گفته کارشناسان و اهل فن به نظر می رسد یک سیستم الکترومغناطیسی است که در اصل توسط نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است. خبرگزاری شینهوا چین در گزارشی خود درباره به آب انداختن ناو جدی پکن، تأیید کرد که فوجیان مجهز به سیستم یادشده است.

رونمایی از ناو هواپیمابر جدید چین و قابلیت های پیشرفته آن در حالی است که پکن در تلاش است تا در مقابل حضور نظامی آمریکا در منطقه و سیاست تفرقه انگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن حرفی برای گفتن داشته باشد.

سال گذشته، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرده بود که نیروی دریایی چین با دارا بودن ۳۵۵ فروند کشتی و زیردریایی، بزرگترین قدرت دریایی در جهان است.

گزارش مذکور همچنین در ادامه آورده بود که نیروی دریایی چین همچنین توانایی خود را برای انجام حملات دقیق دوربرد علیه اهداف زمینی و تقویت جنگ ضد زیردریایی با هدف تقویت بیشتر توانمندی‌های جهانی این کشور، آماده می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده است که تعداد مذکور در آینده بیشتر شود و انتظار می‌رود که ناوگان چین تا سال ۲۰۳۰ به ۴۶۰ فروند کشتی افزایش یابد.

آمریکا با دنبال کردن سیاست ایندوپاسیفیک خود مبنی بر سیطره بر پهنه گسترده و سرشار از منابع منطقه هند تا غرب اقیانوس آرام، به دنبال به چالش کشیدن قدرت روزافزون چین است و در این راستا از هر گونه اقدام، از تحریک مناطق جدایی طلب چین گرفته تا امضای قراردادها و پیمان‌های تسلیحاتی مانند «آکوس» و «کوآد» با کشورهای این منطقه، فروگذاری نمی‌کند.

کد خبر 5516515 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین پکن ناو هواپیمابر ایندوپاسیفیک نیروی دریایی چین رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا عراق فلسطین ایران لبنان جنگ اوکراین سوریه عربستان سعودی جو بایدن حمله روسیه به اوکراین ترکیه ناو هواپیمابر نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد:‌ اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشورهای پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشورهای پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت های منطقه است که می بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه های آن باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901502

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه