Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@01:44:35 GMT

نفتکش ایرانی ونزوئلا در آستانه حمل نخستین محموله

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۹۱۲

به گزارش خبرگزاری فارس، سه منبع آگاه به رویترز گفتند، نفتکشی که توسط یک کارخانه کشتی سازی در ایران برای کشور ونزوئلا ساخته شده است، قرار است ماه آینده با یک محموله فرآورده‌های سوختی، ایران را به مقصد ونزوئلا ترک کند.

یکی از این 3 منبع آگاه گفت، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) در نظر دارد تا به محض تکمیل آزمایش‌های قابلیت دریایی این نفتکش، خدمه خود را به بوشهر اعزام کند تا هدایت آن را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه دیگر گفت، مدیران اجرایی این شرکت ونزوئلایی همچنین در حال آماده سازی یک قرارداد تهاتری برای یک محموله فرآورده‌های نفتی از ایران هستند که 35 روز دیگر آغاز می‌شود.

ساخت این نفتکش جدید، جدیدترین نشانه از همکاری رو به رشد در زمینه انرژی میان ایران و ونزوئلاست؛ دو کشوری که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

نفتکش افرامکس «یوراکو» دومین کشتی ساخته شده توسط شرکت صنعتی دریایی ایران موسوم به «صدرا» برای ونزوئلاست و 2 فروند دیگر نیز در حال آماده سازی است.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که اوایل این هفته به تهران سفر کرده بود، در مراسم تحویل رسمی این نفتکش حضور داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی نفتکش ایرانی ونزوئلا محموله متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عیدیان با ثبت این زمان حدنصاب ملی رده سنی جوانان را که با ۵۹.۴۸ ثانیه در اختیار خودش بود، بهبود بخشید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت