Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:21:18 GMT

روسیه پالایش نفت خود را به ۲۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۹۳۲

روسیه پالایش نفت خود را به ۲۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

به گزارش ایرنا، الشرق قطر روز جمعه به نقل از معاون نخست وزیر روسیه نوشت که پالایش نفت در این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۲ به ۲۶۰ میلیون تن کاهش یابد.

«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه پنجشنبه پس از دیدار غیرمنتظره‌ای که با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در سن پترزبورگ داشت، گفت: روسیه ممکن است پس از سال ۲۰۲۲ به همکاری در چارچوب توافق تولید نفت اوپک پلاس ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 



این دیدار در چنین سطحی در حالی انجام شد که روسیه کمتر از سهمیه خود در توافق اوپک پلاس تولید می‌کند، پس از آن که تحریم‌های غرب منجر به امتناع یا تاخیر برخی خریداران در دریافت بشکه‌های نفت روسیه شد.

بر اساس اسناد اوپک پلاس، تولید نفت خام روسیه از  ۹.۱۵۹ میلیون بشکه در ماه آوریل به ۹.۲۷۳ میلیون بشکه در روز در ماه می‌افزایش یافته است.

نواک در ماه ژوئیه با افزایش تقاضای نفت روسیه از سوی هند و چین، وعده افزایش تولید را داده بود.



کاهش میزان پالایش آن هم در زمانی که شاهد افزایش تولید نفت در روسیه هستیم، در تضاد با آن چیزی است که چندی پیش رویترز به نقل از وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد. اسناد وزارت اقتصاد روسیه که توسط رویترز منتشر شد نشان می‌داد که روسیه ممکن است شاهد کاه شتولید نفت خود در سال ۲۰۲۲ تا ۱۷ درصد باشد چرا که این کشور با تحریم‌های غرب در حال دست و پنجه نرم کردن است.

آمریکا، واردات نفت روسیه را ممنوع و تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها و کشتی‌های روسیه، تجارت نفت که یکی از منابع کلیدی درآمد مسکو به شمار می‌رود، را فلج کرده است.

اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی ممنوعیت کامل نفت روسیه است.



این میزان کاهش از دهه ۱۹۹۰ به این سو که صنعت نفت روسیه از کمبود سرمایه گذاری رنج می‌برد، قابل توجه‌ترین است.

میزان تولید نفت روسیه در ماه مارس روندی کاهشی به خود گرفت که تا اواسط ماه آوریل حدود ۷ و نیم درصد کاهش داشت.

تولید نفت روسیه در سال گذشته پس از کاهشی که داشت بهبود یافت که نخستین کاهش سالانه آن از سل ۲۰۰۸ به این سو به دلیل پیامدهای کرونا بود.

پیشتر، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که بود تاثیر تحریم‌ها و خودداری خریداران نفت روسیه از ماه می‌به بعد به طور کامل اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها مسکو اوپک روسیه اوپک پلاس اتحادیه اروپا چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو اوپک روسیه مسکو اوپک روسیه اوپک پلاس اتحادیه اروپا چین ایالات متحده آمریکا نفت روسیه تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند