Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@04:54:46 GMT

تداوم تحرکات ترکیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۹۵۴

تداوم تحرکات ترکیه در شمال سوریه

منابع سوری به تداوم تحرکات ترکیه در شمال سوریه در راستای فراهم آوردن مقدمات حمله آنکارا اشاره کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، نیروهای ترکیه تجهیزات نظامی بزرگی شامل تجهیزات سنگین به منطقه «غصن الزیتون» در شمال حلب ارسال کردند.

منابع محلی تأکید کردند که یک کاروان بزرگ نظامی شامل تانک و توپ و خودروهای زرهی ترکیه‌ای از گذرگاه مرزی «باب السلامه» در شمال استان ادلب وارد پایگاه های نظامی ترکیه در منطقه غصن الزیتون سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، این مجموعه شامل دست‌کم 60 قطعه می‌شده که اکثر آنها توپ و تانک و کامیون‌های حامل مهمات و تجهیزات لجستیک بوده است.

ترکیه در هفته‌های اخیر اعلام کرده که در صدد اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه برای ایجاد «منطقه امن» در عمق 30 کیلومتری خاک سوریه است.

از سوی دیگر سانا گزارش داد: نیروهای ترکیه همچنان به حملات توپخانه‌های خود به مناطق مسکونی در ریف شمالی رقه ادامه می‌دهند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای ترکیه با توپخانه مناطق غربی شهر تل ابیض در حدود 100 کیلومتری شمال شهر رقه را گلوله باران کردند که منجر به خساراتی به این محل شد.

از سوی دیگر «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که جنگ تروریستی در سوریه و علاوه بر آن اقدامات تجاوزکارانه نیروهای اشغالگر ترکیه و آمریکا به افزایش شمار افراد معلول منجر شده است.

وی همچنین به تاثیرات تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه سوریه اشاره کرد و آنرا در خدمات دهی به معلولان و افزایش مصائب آنها دخیل دانست.

صباغ طی سخنانی گفت: جنگ تروریستی علیه سوریه تاثیر بسزایی بر وضع افراد معلول داشته است و اقدامات تروریستی اشغالگران ترکیه و آمریکایی به بهانه‌های واهی  سبب افزایش موارد معلولیت شده است. علاوه بر آن باید مین‌ها و مواد منفجره عمل نکرده گروه‌های تروریستی در مناطقی که تحت کنترل آنها بود و ارتش سوریه آزاد کرده است هم باید اشاره کنیم که غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت