Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبعلی نظری روز جمعه در نشست خود با فعالان اقتصادی کاشمر اظهار داشت: تمام مسوولان شهرستان‌ها باید برای احیای واحدهای تعطیل شده اقدام کنند، البته برخی واحدها که مشکلات کمتری دارند طی یک هفته و برخی در مدت زمان بیشتر مسائل و مشکلاتشان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از کلی گویی خارج شده و مشکلات واحدها، واحد به واحد بررسی شود، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی بررسی مسائل و مشکلات واحد به واحد از اولویت‌های اول و جدی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اینکه فرایند رسیدگی به درخواست‌های واحدهای تولیدی زمان‌بر باشد اصلاً قابل قبول نیست، شاید در مسیر اشکالاتی به وجود بیاید اما سریعاً باید رفع شود.

نظری در خصوص موضوع مردمی شدن یارانه‌ها نیز گفت: مردمی نبودن اقتصاد یکی از مشکلات جدی است و دخالت حاکمیت در موضوع اقتصاد، ایجاد اختلال می‌کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: حاکمیت باید در خط حمله، تسهیل گر و نظارت کننده باشد نه اینکه بخواهد تصدی‌گری کند، هرچند با مردمی کردن یارانه‌ها، همه شئون در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما این آزادسازی با یک شیب منطقی و ملایمی باید صورت گیرد.

نظری افزود: ما نه تنها مسوول زمینه‌سازی برای تولید هستیم بلکه باید از مصرف کننده هم حمایت کنیم و مسوولان ضمن اینکه به طور مدام بازار را کنترل و رصد می کنند، باید از بخش تولید و مصرف نیز حمایت کنند.

وی تأمین انرژی مورد نیاز را از مهم‌ترین موضوعات جدی کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به کمبود ۱۵ هزار مگاوات برق در کشور، این مساله باید با گرم شدن هوا مدیریت شود، البته طی سال گذشته تا امسال ۵ هزار مگاوات برق جدید وارد مدار شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هرچند سال قبل حتی در حوزه خانگی قطعی‌ های گسترده‌ برق داشته‌ایم، ولی وزارت نیرو اقدامات ارزشمندی را برای رفع این مشکل انجام داده است به طوری که تا تابستان سال آینده سه نیروگاه در خراسان رضوی افتتاح و وارد مدار می‌شوند، با این اقدام سال آینده کسری برق و انرژی در این استان بسیار کاهش می‌یابد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: همه در ذیل دولت، جمهوری اسلامی و نظام حاکم تعریف می شویم و اگر بر اساس قواعد و قوانین کار نکنیم باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: برای اینکه کاشمر پیشرفت کند باید ابتدا زیرساخت‌های لازم از جمله راه، انرژی و منطقه ویژه اقتصادی را در منطقه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: اگر منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود به دنبال آن صنایع وابسته نیز باید ایجاد شود که راه‌اندازی گمرک از آن جمله است.

در این نشست شماری از فعالان اقتصادی شهرستان کاشمر به بیان مشکلات خود پرداختند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی اشتغال زایی کاشمر یعقوبعلی نظری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی اشتغال زایی کاشمر واحد تولیدی اشتغال زایی کاشمر یعقوبعلی نظری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود