Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مرکز‌ رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز (جمعه ۲۷ خرداد) با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار کرد. 

رییس قوه قضائیه در این دیدار با اشاره به اهداف سفر هیأت عالی قضایی به استان قم و اقدامات و برنامه‌ها و مصوبات صورت گرفته در جریان این سفر اظهار کرد: مدیران ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر به استان قم با حدود ۳۳۰ تن از مردم به صورت حضوری دیدار کردند و به بررسی و رسیدگی مسائل حقوقی و قضایی آنها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: برخی از موضوعات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان با مسؤولان عالی قضایی در جریان سفر به استان قم، اختصاص به دستگاه قضایی نداشت؛ با این حال ما نسبت به این قبیل درخواست‌ها نیز در حد توان پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. 

رییس عدلیه با اشاره به دستور خود مبنی بر تشکیل کارگروهی جهت رسیدگی‌ ویژه به مسائل و مشکلات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان و مردمی که نامه‌های خود را ارسال کرده‌اند، گفت: نمایندگانی از دستگاه قضایی نقاط مختلف استان قم به‌منظور سرکشی از مراکز قضایی و رسیدگی به مشکلات مردم اعزام شدند و گزارش‌های خود را برای ترتیب اثر دادن ارائه کردند. 

رییس دستگاه قضا با اشاره به اقدامات قوه قضائیه طی ماه‌های اخیر جهت ساماندهی انبارهای اموال تملیکی بیان داشت: در جریان سفر به استان قم موضوع تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی استان مورد توجه ویژه قرار گرفت‌. 

آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات رییس قوه قضائیه در امر احقاق حق و اجرای عدالت به فرازهایی از نامه حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر پیرامون نحوه تعیین قضات اشاره کرد و گفت: حضرت امیر(ع) تأکید دارند که قضات باید از میان افضل اشخاص انتخاب شوند و از آنها پشتیبانی و حمایت صورت گیرد. 

این مرجع تقلید با اشاره به تأکیدات حضرت امیر(ع) مبنی بر حمایت از مردم و مظلومان گفت: طبق فرمایشات امیرالمومنین علی(ع)، مردم ستون دین و سپر در برابر دشمن هستند لذا حمایت و پشتیبانی از آنها ضروری است و قوه قضائیه و شخص رییس دستگاه قضا در مدت اخیر در مقام احقاق و استیفای حقوق مردم گام‌های خوبی را برادشته‌اند. 

آیت‌الله نوری‌ همدانی خطاب به رییس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: احقاق حق و اجرای عدالت، از امور بسیار خطیر و مهم است که امروز این مسؤولیت بر عهده شما به عنوان رییس قوه قضائیه است و تا اینجا توانسته‌اید این مهم را تحقق بخشید و ما برای توفیقات شما در ادامه این مسیر دعا می‌کنیم. 

آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز قاطعیت، اراده و راهبردهای رییس قوه قضائیه بسیار تاثیرگذار و خوب ارزیابی می‌شود و کارهای شایسته‌ای در دستگاه قضایی در راستای خدمت به مردم صورت گرفته است. 

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به موضوع دریافت دیرکرد وام بیان کرد: ربا و ذلت در برابر دشمن دو گناهی است که طبق آیات قرآن تاثیرگذاری آنها در جامعه از سایر گناهان بیشتر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو غلامحسین محسنی اژه ای آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی رییس قوه قضائیه دستگاه قضایی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با دهنده و گیرنده هدیه برخورد قضایی می شود و مدیران و سرپرستان کارمندان نیز موظف به نظارت و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند