Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق جوان فرانسوی نوعی نور بیولوژیک از باکتری‌های دریایی طبیعی زیست‌تاب ساخته است که می‌تواند جایگزینی برای نور مصنوعی باشد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه خبری لوپوئن (le point)، نوعی نور بیولوژیک ساخته شده که می‌تواند جایگزینی برای نور مصنوعی باشد. اگر به ماهی‌های اعماق دریا علاقه‌مندید خوب است بدانید زیست‌تابی (bioluminescence، تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن آن‌ها صورت می‌گیرد) می‌تواند برای شهرها روشنایی دائم و ملایمی را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شاعرانه استفاده از ماهی‌های اعماق دریا برای تأمین نور به فکر ساندرا رِی رسید. این طراح جوان از کالج طراحی اِسترَت ( l'école Strate) فارغ‌التحصیل شده است. او برای تبدیل این رویا به واقعیت، گلُوی (Glowee.com) را راه‌اندازی کرد تا در آنجا با استفاده از میکروارگانیسم‌های (ریزاندامگان) آبی، مبلمان شهری و روشنایی‌هایی را بسازد که مواد تولیدکننده نور از قبل در آن‌ها تعبیه شده است.

او و همکارانش توانسته‌اند با استفاده از باکتری‌های دریایی طبیعی زیست‌تاب، ماده اولیه زنده‌ای را بسازند که به‌آسانی در آزمایشگاه قابل کشت است. اساس کار آنها زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) است. آن‌ها از این باکتری‌های غیربیماری‌زا و غیرسمی برای تولید نور استفاده کرده‌اند. هنگامی که ماده اولیه ساخته می‌شود، آن‌ها محصولاتی منطبق با آن می‌سازند تا بتوانند در آن‌ها از نور مایع و بیولوژیک استفاده کنند. با استفاده از این روش، استفاده از منابع محدود و آلودگی کاهش می‌یابد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، انرژی برق ، ماهی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه انرژی برق ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!