Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که «نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست تحت حمایت آنها حملات خود را با شلیک گلوله بار دیگر از سرگرفتند و روستاها و مناطق مسکونی پیرامون تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند. 

خبرنگار سانا اعلام کرد که در این حملات چندین گلوله توپ سنگین نیروهای اشغالگر و تروریست های مزدور تحت حمایت ترکیه به نقاط مرزی در حومه حلب و مناطق مسکونی روستاهای پیرامون شهر تل رفعت اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این حملات منجر به خسارت های مادی به خانه ها، املاک و مناطق مسکونی شد.

در ساعات گذشته هم نیروهای اشغالگر ترکیه به روستاها و مناطقی در غرب شهر «تل ابیض» واقع در شمال الرقه با توپخانه سنگین حمله کردند.

حملات توپخانه ای ارتش و گروه های تروریستی تحت حمایت  ترکیه در حالی شدت یافته است که «رجب طیب اردوغان» دو هفته پیش اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق 30 کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

 در همین پیوند، دیروز پنجشنبه «ایمن سوزان»، رئیس هیات نمایندگی سوریه در هجدهمین نشست بین المللی سوریه در «مذاکرات روند آستانه» در «نور سلطان» قزاقستان تاکید کرد که «تهدیدهای رژیم ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی های نشست آستانه در تضاد است.»
وی گفت که «رژیم ترکیه همچنان به نقض حریم و حاکمیت سرزمین سوریه ادامه می دهد و با هدف قرار دادن خاک سوریه و کشتن مردم بی گناه به بهانه ها و استدلال های بی پایه بر طبل تجاوز می کوبد.»

وی ادامه داد که «تهدیدات رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای به اصطلاح امن با نتایج آستانه در تضاد است و اقدامات آنکارا جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.»


«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه نیز در امور سوریه که در نشست روند آستانه سخن می گفت، درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.

لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

از سوی دیگر، «علی اصغر خاجی» سرپرست هیات ایرانی در نشست روند آستانه در دیدار با ایمن سوزان رئیس هیات سوری نیز با تاکید بر رد هرگونه تجاوز ترکیه به سوریه و احترام به تمامیت سرزمینی و یکپارچگی سوریه، تاکید کرد که این گونه اقدام ها و تهدیدها تنها منجر به تشدید اوضاع در منطقه می‌شود.
هجدهمین دور مذاکرات روند آستانه درباره سوریه چهارشنبه و دیروز پنجشنبه - به مدت دو روز - در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با حضور نمایندگان سیاسی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن و نمایندگان دولت دمشق، معارضان سوری و سازمان ملل متحد برگزار شد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه روند آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح