Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:31:16 GMT

لزوم پاسخگویی مسئولین در خصوص وضعیت سخت مستاجرین

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۶۳۴۲

لزوم پاسخگویی مسئولین در خصوص وضعیت سخت مستاجرین

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق با بیان اینکه امروز در دنیا اکثر کشورها با موضوع کشاورزی درگیر هستند، ادامه داد: تقریباً یک سوم کشور ایران قابلیت اینکه درآن کشاورزی انجام شود وجود دارد البته این ظرفیت یک سوم در کشور ما مورد استفاده قرار نگرفته است و یا بسیار کمتر از این عدد به صورت بالفعل کشاورزی در آن اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان همدان صنعت اول و بیشترین اشتغال ما در بخش کشاورزی است و بالغ بر ۳۰ درصد و یک سوم اشتغال را کشاورزی تشکیل می‌دهد و با توجه به هفته کشاورزی باید به این مسئله توجه ویژه ای کرد چون بسیار در زندگی مهم است.

شعبانی موثق بابیان اینکه اولاً اگر به صنعت کشاورزی توجه جدی شود فرصت‌های شغلی فراوانی در استان و کشور فراهم می‌شود افزود: اما متأسفانه در این مورد توجه جدی انجام نشده است و برخی معضلات فرهنگی هم در این زمینه وجود دارد و از این فرصت‌های بزرگ می‌توان در استان اشتغال فراهم کنیم که متأسفانه استفاده نشده است.

وی ادامه داد: به برخی از آسیب‌های بخش کشاورزی که وزارت و وزیر جهاد به آن اشاره کرده‌اند می‌پردازیم که شامل عدم توسعه کشاورزی قراردادی است بدین صورت که کشاورز باید تشخیص دهد که چه محصولی را بکارد و بعد از اینکه برداشت می‌کند باید منتظر بماند بازاری برای این محصول وجود دارد یا ندارد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: امروز در دنیا با توجه به آمارها ۴۰ درصد نشان می‌دهد که کشاورزی‌ها قراردادی است و قبل از اینکه کشاورز بخواهد محصولی را کشت کند، دولت با او قرارداد می‌نویسد و با او هماهنگ، توصیه و کشت را مدیریت می‌کند و با یک قیمت مشخص بفروش می‌رساند و تکلیف کشاورز با توجه به قیمت تضمینی وجود دارد و امنیت شغلی برای کشاورز موجود است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند برنامه زیاد داریم اما باید این برنامه‌ها اجرا شود، ادامه داد: مشکل وقتی برطرف می‌شود که آئین نامه‌ها اجرایی شود صرف اینکه طرحی را طبق آسیب‌ها بشناسیم این کار گره ازکار جامعه برطرف نمی‌کند چون آسیب‌ها مشخص است، راهکارها و برنامه‌ها تقریباً واضح است انتظار بر این است که مدیریت اجرایی کشور در میدان اجرا کار را قوی پیش ببرند.

شعبانی موثق یادآور شد: آمار کشاورزی در کشور ما بسیار ضعیف است و با این وضعیت آب در استان و کشور گاهی موارد محصولاتی که آب بر هستند که باید در این مورد مدیریت جدی صورت بگیرد و وارد قرارداد شوند که مشکلات مرتفع شود.

وی گفت: کمبود سرمایه گذاری و غفلت از سرمایه گذاری در مسئله کشاورزی وجود دارد و باید بدانیم در سطح کشور کشاورزی را جدی نگرفته‌ایم خیلی از سرمایه‌ها و درآمدهای کشور در بخش‌های صنعتی سرمایه گذاری می‌شود اما در استان همدان در مسئله کشاورزی سرمایه گذاری چندانی نشده است.

نماینده ولی فقیه بابیان اینکه خام فروشی در استان همدان بسیار برجسته است تصریح کرد: چقدر صنایع تبدیلی برای اینکه خام فروشی اتفاق نیفتد ایجاد شده است و چقدر در این رابطه سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که ما در بازارهای منطقه بوسیله محصولات حضور جدی نداریم و سفره منطقه از محصولات ایرانی تغذیه نمی‌شود و آمار درصدی بسیار پایین است و باید از این زمینه استفاده بهینه کرد با توجه به ظرفیت بزرگ آب و خاکی که در منطقه ما وجود دارد، دولت با سیاست‌های خود می‌تواند کشاورزی و بهره وری را افزایش دهد.

شعبانی موثق ادامه داد: توجه به سوق دادن سرمایه گذاران خصوصی به بخش کشاورزی بسیار مهم است، سرمایه داران می‌توانند به راحتی وارد این عرصه شوند و نیاز به حمایت دولت دارند و باید کشاورزی کشور و استان خود را به فن آوری پیشرفته سوق دهیم و از فضای سنتی کشاورزی خارج شویم با توجه به وضعیت آب این کاری ضرورت است.

این مقام مسئول بابیان اینکه منابع منافع محصولات کشاورزی را در نظر بگیریم این منابع منافع باید به خود کشاورز برسد چون کشاورز زحمت فراوانی می‌کشد منافع و سود محصول به جیب دلالان می‌رود افزود: مدیریت اجرایی کشور در میدان اجرا کار را قوی پیش ببرد.

شعبانی موثق با تاکید بر اینکه کشور به شبکه اقتصادی نیاز دارد ولی سوداگرانی که در این بسترهای نواسانات بازار سو استفاده می‌کنند و دنبال منافع شخصی خود هستند تصریح کرد: تا یک مشکل اقتصادی در کشور پیش می‌آید این سوداگران وارد بازار می‌شوند وبازار را بهم می‌ریزند.

وی با بیان اینکه نباید اقتصاد کشور ما به سمت دلال پروری حرکت کند اگر اقتصاد ما به سمت دلال پروری حرکت کند تولید رونق پیدا نمی‌کند و دلالی کار محکومی است، اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و مسئولین چه وظیفه‌ای دارند و آیا قرار است بازار در دست دلالان باشد و آنها قیمت‌ها را مشخص کنند، اگر شبکه توزیع منطقی طراحی شود و نظارت بر همه چیز اتفاق بیفتد و قانون حمایت کند خیلی مشکلات اقتصادی حل می‌شود و جالب اینکه این دلالان با سود زیاد فرار مالیاتی هم دارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: ابزار کنترل بازار باید بدرستی طراحی شود، امروز وضعیت مستأجران بسیار سخت است و چه کسی پاسخگو است؟ مگر دستور داده نشده است که ۲۵ درصد اجاره بها اضافه شود چرا دستور مشکل را حل نکرده است، چون پیگیری صورت نگرفته است.

شعبانی موثق بابیان اینکه وقتی دستور، طرح و لایحه‌ای داده می‌شود باید دولت پیگیر اجرایی شدن آن شود، خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که برنامه‌ها درست اجرایی شود و مشکل مستأجران حل شود، فضای استیجاری در کشور و استان همدان بسیار فضای سختی است و دولت باید توجه کند و مردم هم باید به عنوان صاحبخانه اشکالات خود را برطرف کنند و در این فضای سخت به هم رحم کنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین همکاری‌های آژانس را در کشور بوسیله برجام داشته‌ایم و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای در کشور اتفاق افتاده است و هیچ کشور به اندازه ایران همکاری با آژانس نداشته است، اضافه کرد: دشمن و آژانس می‌داند که جمهوری اسلامی دنبال بمب هسته نیست و نخواهد بود اما متأسفانه با مدارک جعلی به کشور ما تهمت می‌زنند و تحریم‌های جدید مطرح شده است و جالب اینکه می‌گویند باید به برجام برگردیم.

شعبانی موثق گفت: متخلف باید به برجام برگردد، آنها تخلف کرده‌اند و تمام تعهدات را جمهوری اسلامی رعایت کرده است و بالاترین نظارت‌ها و بسترها را برای شما فر اهم کرده است و مطمئن شدید که کشور ما دنبال این مسائل نیست و امیدواریم عاقلانه در این زمینه برخورد شود.

کد خبر 5516675

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خطبه های نماز جمعه حبیب الله شعبانی موثقی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل کشاورزی آمار کرونا اصفهان مشهد بیرجند ویروس کرونا سفر استانی سازمان تبلیغات اسلامی شعبانی موثق سرمایه گذاری استان همدان کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی و به خصوص برگردان کردن خاک است.

محمد تقی یداللهی ۱۲ اردیبهشت در بازدید از مزرعه کشت مستقیم و حفاظتی علی عسکری در روستای ثمرجان بخش مرکزی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، تأمین محصولات استراتژیک به خصوص گندم است.

وی در ادامه به نقش تشکل‌های قوی و حضور نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۸۶ بحث کشت حفاظتی در کشور مطرح شده، ولی متأسفانه هنوز تولید و استفاده از گاو آهن برگردان دار ادامه دارد.

رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد: با برگردان کردن خاک، موجودات مفید خاک و بقایای آلی در معرض تابش و حرارت از بین خواهند رفت تا جایی که ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی به خصوص برگردان کردن خاک است.

وی ایجاد لایه سخت کفه شخم در عمق ۲۵ سانتی‌متری خاک، عدم حفظ رطوبت خاک، مصرف بالای بذر، عدم سبز یکنواخت در سطح مزرعه، ایجاد بانک علف‌های هرز را، از سایر معایب روش شخم برگردان دار عنوان کرد.

یداللهی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب و قطعی‌های برق و افزایش قیمت نهاده‌ها و ادوات کشاورزی، ما را به سمت کشاورزی کم نهاده و اقتصادی که بازدهی مناسبی داشته باشد سوق داده است.

علی عسکری مالک مزرعه در این بازدید ترویجی با اشاره به اینکه در این نوع کشت با صرف کمترین وقت و انرژی، نتایج خوبی برای وی به ارمغان آمده، یادآور شد: کشاورزی بدون عملیات خاک‌ورزی و مستقیم چهار اصل را دنبال می‌کند که کاهش خاک ورزی و حذف شخم برگردان با روش‌های کشت مستقیم و کشت روی پشته‌های دیم، تردد کمتر و کنترل ترافیک و مشخص شدن ترددها، مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی و تنوع محصول با عمق‌های مختلف و ریشه‌های متفاوت جهت استفاده بهتر از عناصر غذایی از مهمترین این اصول می‌باشند.

در پایان این بازدید ترویجی، کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه با نحوه کار دستگاه کاملاً آشنا شدند و به سؤالات آنها در این خصوص پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی