Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

 

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان ایران اکونومیست می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. جذاب شدن صنعت بانک و فلزات اساسی از منظر پی بر ای، گزارشات اصلاحی سود پالایشی‌ها و نرخ ارز نیمایی برای صنایع صادرات محور می‌تواند تقاضا را در بازار تحریک کند اما کم بودن ارزش معاملات شاید جنبه منفی این روزهای بازار باشد.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. در پی اصلاحات اقتصادی و نمود آثار آن در افزایش قیمت محصولات، تعادل نسبی در بورس محتمل‌ترین حالت قابل پیش‌بینی است.
آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به تحولات بین‌المللی در عرصه سیاست خارجه و شرایط شاخص از نظر تکنیکالی به احتمال شاهد کاهش شاخص‌ها باشیم.
ندا رضایی گزینه اول. با توجه به برگزاری مجامع اکثر شرکت‌ها طی هفته‌های آتی و گزارشات خوب و تقسیم سود، بازار مثبت پیش‌بینی می‌شود.
آراد پورکار گزینه دوم. هنوز ارزش معاملات به اندازه‌ی کافی رشد نکرده و مادامی که در ارزش معاملات شاهد شکل گیری روند صعودی نباشیم معاملات کم جانی را شاهد هستیم.
نوید اختری‌زاد گزینه دوم.  طی هفته گذشته و با توجه به تردید سرمایه‌گذاران، ابهام در مذاکرات، کاهش قیمت‌های جهانی فلزات و کاهش ارزش معاملات روند بدون تغییری را خواهیم داشت.
اکبر ادهم گزینه دوم. تثبیت قیمت دلار آزاد بالای ۳۰ هزارتومان و گزارشات ماهانه خوب
بابک سالاروند گزینه دوم. علی‌رغم بالا رفتن قیمت ارز و تورم همچنان شاهد پایین بودن حجم و ارزش معاملات بدلیل ریسک‌های سیستماتیک هستیم و پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش رو نیز این روند ادامه داشته باشد.
حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به پايين بودن ارزش معاملات در هفته‌ي گذشته و قرار گرفتن سهم‌ها بر روي حمايت، اگر در روزهاي اول هفته حجم معاملات بالا برود و ارزش معاملات هم صعودی باشد، می‌توان انتظار مثبت بودن بازار را داشت اما در غير اين صورت بدون تغيير خواهد ماند.
علی ملک لی گزینه اول. با توجه به تقاضای ایجاد شده در هفته گذشته و واکنش شاخص به محدوده حمایتی، انتظار افزایش آن را در هفته آتی داریم.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و به شرط افزایش ارزش معاملات مثبت باشد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر ایران اکونومیست نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارزش معاملات گزینه دوم پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود