Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیام احمدی روز جمعه در نشست مدیران بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در آینده‌ای نزدیک تحول در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها با شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و آسیب‌ها کلید خواهد خورد و در یک برنامه مدون میان‌مدت تلاش خواهد شد طرح‌ریزی مناسب برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی در هر شهرستان بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌های بومی و نقشه راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توان برند شدن در یکی از مقوله‌های فرهنگی و هنری را داراست، تصریح کرد: اساس فعالیت‌ها در این نوع از برندسازی، فراتر از برگزاری جشنواره‌های مختلف است و تولید محتوای فرهنگی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت تقویت هویت اصیل اقوام ساکن در استان تاکید کرد و یادآور شد: باید بر اساس واقعیت‌های روز به مسائل فرهنگی نگاه شود و نگاه ابزاری به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان یابد تا بتوان علاوه بر تولیدات فرهنگی و هنری مبتنی بر زیست‌بوم، جمع بیشتری از مردم را از برنامه‌ها و محتواهای فرهنگی و هنری بهره‌مند کرد.

احمدی، توجه به ظرفیت‌های مردمی و به ویژه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در حوزه فرهنگ را از جمله مطالبات مجموعه مدیریتی استان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا تعامل هر چه بیشتر با اقشار مختلف مردمی برای زمینه‌سازی جریان‌های فرهنگی و تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها با بهبود ساختار و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی و کمیته علمی مشورتی در حال پیگیری است، گفت: هر یک از شهرهای استان نیز می‌تواند دارای شورای فرهنگ عمومی باشد که برای تشکیل این شوراها بر اساس ضوابط موجود نیز اقدام خواهد شد.

احمدی، دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اطلاع‌رسانی را نیز یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود با به خط کردن تمامی رسانه‌های استان، شرایط لازم برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی و به ویژه امیدآفرینی در جامعه فراهم شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی و هنری استان با همکاری جامعه نخبگانی و با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری، برقراری تعامل سازنده با دستگاه‌های متولی امر فرهنگ برای اجرای عملیات مشترک فرهنگی موثر در بازه‌های زمانی متفاوت، تقویت حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی، گسترش برنامه‌های استعدادیابی و پرورش استعدادها برای تزریق نیروی کارآمد به بدنه و فضای فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر و برنامه‌ریزی برای بهبود عملکرد زیرمجموعه های فرهنگی در فصل تابستان و اوقات فراغت از جمله سرفصل‌های کاری و اولویت‌هایی است که تلاش می‌شود به صورت منسجم پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۰ شهرستان، نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی اقوام ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی اقوام ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری شورای فرهنگ عمومی اقوام ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود