Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

بورسیه دانشجویان غیر ایرانی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت

محمد علی زلفی گل گفت: در تمام رشته ها فارغ التحصیل دکتری داریم و نیازی به بورسیه کردن نیست لذا بورسیه جدیدی برای آن‌ها فعلا در دستور کار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم گفت: بحث بورسیه دانشجویان غیر ایرانی مطرح است که علاقه‌مند به تحصیل در داخل کشور هستند. لذا این مسئله با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاص جزو برنامه‌های وزارت علوم قرار گرفته است.

دانشگاه های ایران از یمن دانشجو می پذیرند

هاشم داداش پور گفت: ما آمادگی پذیرش دانشجو از کشور یمن در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی را داریم و امیدواریم تعامل علمی و دانشجویی بین این دو کشور مسلمان و دوست بیش از گذشته تقویت شود.

در ادامه ابراهیم الدیلمی، سفیر جمهوری یمن در ایران نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، خواستار افزایش تعاملات دانشگاهی و دانشجویی بین دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتقال دانش در رشته های مختلف شد.

سفیر یمن در پایان ابراز امیدواری کرد که روابط همه جانبه، به ویژه علمی بین دو ملت ایران و یمن روز به روز تقویت شود.

در این نشست معاون بورس و دانشجویان خارج و مدیرکل معاونت دانشجویان بین‌الملل حضور داشتند.

اعلام نتایج ارشد از ۲۸ تا ۳۰ خرداد / افزایش ظرفیت پذیرش در مهر ۱۴۰۱

حسن مروتی گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گفته وی داوطلبان مجاز، اوایل تیر امکان انتخاب رشته را خواهند داشت.

او گفت: در نیمه اول شهریور نیز نتایج نهایی آزمون را اعلام می‌کنیم تا داوطلبان از اول مهر بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در مجموع در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد امسال اقبال بیشتری نسبت به آزمون علوم انسانی بوده است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی آزمون ارشد شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کرده اند.

او گفت: امسال از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد آن‌ها زنان بوده اند که ۴۷ درصد آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند. همین نسبت را در گروه‌های آموزشی داریم.

او گفت: ۵۷ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و ۶۷ درصد علوم پایه را زنان تشکیل می‌دهند و در رشته فنی و مهندسی صرفا ۲۷ درصد را  زنان تشکیل می‌دهند و مابقی سهم مردان است. در هنر ۶۳ درصد و دامپزشکی ۶۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مروتی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم. پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم.

به گفته وی، در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند؛ اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کتبی سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همچنین ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.

تصویب امتیاز تأهل و داشتن فرزند در جذب اعضای هیات علمی

هیئت عالی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی در دویست و نود و دومین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ با توجه به ابلاغیه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ رئیس محترم جمهور به شرح ذیل مصوب شد:

در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورت تاهل ۵ امتیاز و در صورت داشتن هر فرزند ۳ امتیاز به امتیازات صلاحیت عمومی متقاضی افزوده می‌شود و در صورت تساوی امتیازات طبق فرم بررسی صلاحیت عمومی اولویت با فرد متاهل است.

یک میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور بیکار هستند

علی خیرالدین در آیین بهره‌برداری از نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهادکشاورزی در البرز، گفت: اکنون حدود سه میلیون و ۱۳۰ هزار بیکار باسواد در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر آنان دانش آموخته دانشگاهی هستند.

او گفت: ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱ پارک دانشگاهی و چهار پارک نیرو، ICT، نفت و جهادکشاورزی نیز به صورت دستگاهی و وزارتخانه‌ای فعال هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از توضیحات خود در این مراسم گفت: پیشنهاد می‌شود دانشجو همزمان با تحصیل بتواند وارد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت شود و به او حقوق پرداخت شود.

خیر الدین اعلام کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب از یک  میلیون تومان  تا سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که خوشبختانه این طرح اجرایی شده است و حدود ۱۳ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و این مبلغ به پارک های علم و فناوری پرداخت شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با بیان اینکه طرح بعدی ترویج کارآفرینی است، گفت: در مراحل اول ۳۰ هزار دانشجو که به هر دانشجو یک میلیون تومان اعتبار داده می شود  که این افراد  در دوره های کارآفرینی شرکت خواهند کرد.

  باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه ها آزمون کارشناسی ارشد تشکیل می دهند علوم انسانی آموزش عالی وزارت علوم دانشگاه ها یک میلیون رشته ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ و در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، موضوع نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید قرار گرفت.

فاطمه سمیعی دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: اشتغال‌پذیری کاملاً متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال‌پذیری توسط مراکز مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد مؤثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

کد خبر 747641

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند