Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های نظامی آمریکا جمعه شب گفتند که روسیه در ماه جاری مجموعه‌ای از حملات را علیه مواضع ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه انجام داده است.

به گزارش ایران اکونومیست از الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های ارتش آمریکا گزارش داد، نیروهای روسیه در این ماه مجموعه‌ای از عملیات‌ها را علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه انجام داده‌اند، از جمله یکی از این عملیات‌ها در این هفته در پایگاه راهبردی التنف در بخش جنوب سوریه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ مقام نظامی آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند که روسیه هفته جاری به پایگاه التنف در جنوب سوریه حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، ۲ جنگنده از نوع سوخو سایتی را در پایگاه التنف بمباران کردند.

این گزارش می‌افزاید، روسیه به آمریکا هشدار داده است که به حمله ادعایی علیه نیروهای سوریه پاسخ خواهد داد.

مقام‌های نظامی آمریکا هشدار دادند که تشدید تنش‌های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.

حملات هوایی اخیر روسیه و سایر عملیات‌ها در سوریه در بحبوحه تنش‌های شدید بر سر اوکراین، زنگ خطر را به صدا درآورده است.

بنا بر این گزارش، اقدامات روسیه مقام‌های نظامی آمریکا را نگران کرده است. آنها نگران هستند که یک اشتباه محاسباتی ممکن است به درگیری ناخواسته بین نیروهای آمریکا و روسیه در سوریه تبدیل شود. تنش‌ها بین دو کشور پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه و تلاش‌های آمریکا برای تسلیح ارتش اوکراین برای شکست نیروهای روسیه بالا گرفته است.

این در حالی است که منابع خبری بامداد پنجشنبه از حملات پهپادی به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در التنف سوریه خبر داده بودند.

منطقه التنف که پایگاه آمریکا در آنجا قرار دارد، یک منطقه کلیدی و ژئواستراتژیک بسیار مهم به شمار می‌رود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این پایگاه غیر قانونی و با حضور اشغالگرانه آمریکا بنا شده و ۵۰ کیلومتر منطقه ممنوعه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه