Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سال گذشته، شهرداری شیراز برآن شد که با هدف جبران بخشی از آسیب شرایط کرونا، آثار هنری هنرمندان شیرازی را طی فراخوانی، خریداری کند. اما متوقف ماندن پرداخت تاکنون منجر به گلایه مندی و طرح درخواست بازگرداندن آثار از سوی هنرمندان شده است، حال آنکه معاون فرهنگی شهرداری اعلام کرده تا پایان تیرماه، کار به سامان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین آریافر، یکی از هنرمندان شیرازی، در این خصوص به ایسنا گفت: اردیبهشت سال گذشته، به درخواست شهرداری یکی از آثارم را در اختیار سازمان فرهنگی قرار دادم و قرار شد بعد از کارشناسی، مبلغی با هدف حمایت، به من پرداخت شود.

آریافر با بیان اینکه علاوه بر او حدود هشتاد نفر از هنرمندان، هر کدام یک اثر را در اختیار شهرداری قرار داده‌اند، گفت: شهرداری آثار را کارشناسی و قیمت گذاری کرد، اما هیچ پرداختی انجام نشد.

او گفت: با تغییر مدیریتی در سطح شورای شهر و شهرداری شیراز، متاسفانه نه تنها پولی به هیچ یک از صاحبان اثر پرداخت نشده بلکه، آثار را هم بر نمی‌گردانند.

آریافر ادامه داد: مسئولان در پاسخ به هنرمندان اعلام کرده‌اند که کارشناسی انجام شده را قبول ندارند و باید کارشناس دادگستری دوباره آثار را ارزش گذاری کند؛ حال آنکه هنرمندان این اقدام را برنمی‌تابند و خواستار بازگرداندن آثار هستند.

این هنرمند شیرازی، از احتمال وارد شدن آسیب به آثار هنری به دلیل نگهداری در شرایط نامناسب ابراز نگرانی کرد و گفت: ما عطای شهرداری که قرار بود تحت عنوان حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شرایط شیوع کرونا، انجام شود را به لقای مسئولانی که ارزشی برای هنر قائل نیستند، بخشیدیم.

فتوحی، دیگر هنرمند شیرازی نیز به ایسنا گفت: سال گذشته بعد از فراخوان شهرداری شیراز که برای خرید آثار هنری با هدف حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شرایط شیوع کرونا، انجام شده بود، یکی از آثارم را ارائه دادم.

وی با بیان اینکه کار کارشناسی و قیمت گذاری اثر توسط شهرداری انجام و ارزش اثر، ۱۵ میلیون تومان برآورد و به همین میزان هم فاکتور صادر شده است، گفت: متاسفانه از سال گذشته تاکنون، هیچ خبری از پرداخت نشده است.

فتوحی با بیان اینکه، نوع مواجهه شهرداری با هنرمندان، به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفته نیست، گفت: بارها به شهرداری و سازمان‌ مربوطه مراجعه کرده و خواستار تعیین تکلیف شدیم، اما با پاسخ‌های غیر روشن مواجه بوده‌ایم.

این هنرمند ضمن انتقاد شدید از شیوه مواجهه شهرداری با هنرمندانی که خودش فراخوانده و برای خرید آثارشان ابراز تمایل کرده است، گفت: شخصا به دنبال پول نیستم، تنها خواهان بازگرداندن اثر هنری‌ام هستم.

فتوحی با تصریح اینکه دیگر حاضر نیستم با بالاترین رقم هم اثر هنری خود را در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت: حاضرم تابلو را مقابل ساختمان شهردرای بسوزانم، اما حاضر نیستم در اختیار شهرداری باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز اما در این خصوص، به ایسنا گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای سازمان فرهنگی شهرداری شیراز حمایت از هنرمندان بوده که به شیوه‌های مختلف انجام شده است.

مصطفی مشفقیان یکی از این راهکارهای حمایتی را خرید آثار و تولیدات هنری دانست و گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی که به واسطه محدودیت‌های ناشی از آن شرایط حادث شد، موضوع خرید آثار هنری دنبال شده است.

او گفت: طی دو سال‌ گذشته شهرداری اقدام به خرید تعدادی از آثار هنری با هدف حمایت از هنرمندان شیرازی کرد، اما کار با یک مشکل حقوقی در پرداخت وجوه مواجه شد و بعد از انجام پیگیری‌های لازم، مشکل رفع شده است.

مشفقیان با بیان اینکه تا پایان تیرماه امسال، مطالبات هنرمندانی که آثار خود را به شهرداری ارائه داده‌اند، پرداخت می‌شود، گفت: شهرداری حدودا هشتاد اثر هنری را خریداری و یک مرحله نیز هزینه را پرداخت کرده اما هنوز حدود ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

او در مورد مشکل حقوقی ایجاد شده، توضیح داد: مرجع قضایی این پرسش را مطرح کرده بود که ملاک قیمت گذاری آثار به چه صورت بوده است؟ قیمت آثار تفاوت فاحشی داشت و قیمت گذاری خود آثار ضابطه و ملاک مشخصی نداشته، البته طبیعی بود زیرا هدف حمایت هم بوده و ممکن است بر فرض مثال یک اثر ۵ میلیون ارزش داشته باشد، اما به دلیل نگاه هنرمندی بیشتر قیمت بگذارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید براینکه تا پایان تیر، پرداخت وجوه مربوطه انجام می‌شود، گفت: پرداخت‌ها با اولویت‌بندی و براساس نوع و ارزش اثر هنری، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شورای شهر حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرداری شیراز حمایت از هنرمندان شهرداری شیراز سازمان فرهنگی قیمت گذاری هدف حمایت آثار هنری خرید آثار سال گذشته اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

ایسنا/فارس سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: طی حادثه در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه ۲ کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.

رضا جاویدی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز شنبه، ۸ اردیبهشت رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، ۲ کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز