Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از کتابخانه‌های عمومی اردبیل ، سیدمحمد اعتماد اعجازی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی باید تمهیدات لازم را به منظور توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در روستاهای پرجمعیت پیش‌بینی کند تا اعتبارات ساخت و تجهیز این مراکز از طریق فرمانداری اردبیل تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردبیل همچنین خواستار برنامه‌ریزی نهادهای فرهنگی برای مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان شد و افزود: با هدف ارتقای فرهنگی جامعه باید زیرساخت‌های فرهنگی بویژه کتابخانه‌های عمومی در جامعه گسترش پیدا کند و با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهت ارتقای سرانه مطالعه در جامعه تلاش شود.

اعتماد اعجازی بر لزوم همگرایی نهادهای فرهنگی در این خصوص تاکید کرد و گفت: نهادهای متعددی در حوزه‌های فرهنگی در حال فعالیت هستند و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از ظرفیت این نهادها و ادارات و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان مورد توجه مسئولان شهرستان قرار بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در تامین مطالبات فرهنگی جامعه نقش موثری ایفا می‌کنند و خدمات این مراکز فرهنگی بویژه در دوران امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان در بخش سالن‌های مطالعه چشمگیر است.

پروانه رضاقلیزاده با تشریح اقدامات صورت گرفته در تجهیز سالن‌های مطالعه افزود: برای پاسخ‌گویی به نیازهای مطالعاتی و آماده‌سازی سالن‌های مطالعه برای قشر دانشجو و دانش‌آموز اقدامات قابل‌توجهی انجام شده و علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر در کتابخانه‌های دوشیفتی از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: سالن مطالعه کتابخانه شهید مطهری اردبیل واقع در خیابان شهید مطهری تا ساعت ۲۳ شب فعال بوده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از ارائه مجوز راه‌اندازی به سالن‌های مطالعه خصوصی خبر داد و گفت: در اردبیل چهار باب سالن مطالعه خصوصی ( باران، حکیمان، ریحانه، فرزانگان ) مجوز فعالیت خود را از این مرکز دریافت کرده‌اند و اقدامات لازم برای صدور مجوز ۲ باب سالن مطالعه خصوصی هم در حال اقدام است.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیرنظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمانداران نهاد كتابخانه های عمومی کشور اردبیل سرانه مطالعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمانداران نهاد كتابخانه های عمومی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمانداران نهاد كتابخانه های عمومی کشور اردبیل سرانه مطالعه کتابخانه های عمومی سالن های مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید