Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:09:44 GMT

ادعاهای پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۳۸۴

ادعاهای پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

گروه سیاست سایت فردا- دوره ترامپ و همکارانش تمام شده اما نه دشمنی آنها با ایران تمام شده و نه حواشی که اظهارات خصمانه‌شان می‌سازد. مثلا همین مصاحبه اخیر پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا. او گفته: زمانی می‌گفتند اگر از برجام خارج شوید جنگ می‌شود. زمانی هم می‌گفتند اگر سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل کنید جنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین همین هشدارها را درباره ژنرال سلیمانی دادند. گفتند که اگر به ژنرال سلیمانی حمله کنید جنگ می‌شود. 

او با اشاره به انیکه «ما از بین این‌ها یک یا دو کار را انجام ندادیم بلکه هر سه این کارها را انجام دادیم و جنگی اتفاق نیفتاد» گفته: «به‌خاطر اینکه آمریکا آشکارا نشان داده بود آماده است از چیزهایی که برای مردم آمریکا مهم است محافظت کند.»

پمپئو ادعا کرده: «سلیمانی درحال نقشه کشیدن برای کشتن ۵۰۰ آمریکایی دیگر بود. ما فرصت داشتیم این نقشه را خنثی کنیم و این کار را انجام دادیم. بعد از آن فرصت داشتیم یک حمله قریب‌الوقوع دیگر به منابع و منافع آمریکا و نیروهای آمریکایی را خنثی کنیم».

این اظهارات و مصاحبه او با واکنش‌هایی نیز همراه بود. مثلا فرزند شهید سلیمانی نوشت:«در ترس زندگی کن دروغگو». زینب سلیمانی در توییتی خطاب به پمپئو نوشت: «پمپئو در تلویزیون عربستان درباره ایران ناله می کند؛ خانه پلاترهای ۱۱ سپتامبر. جیک سالیوان گفت القاعده "در سوریه طرف ماست" اما سلیمانی تروریست ها را سرکوب کرد. عادل عبدالمهدی از عراق گفت که او و پدرم قرار بود صبح آن روز برای بررسی تنش‌زدایی منطقه با هم ملاقات کنند.در ترس زندگی کن دروغگو...».

برخی از واکنش‌ها اما نه پمپئو بلکه غرب‌گرایان داخلی را مخاطب قرار داده بود. مثلا عبدالله گنجی در توییتر خود نوشت: «امثال جناب مطهری و تاجزاده و دیگرانی که طوری القا می‌کنند که صفر تا صد توافق هسته‌ای دست ایران است و دو طرف برجام خود ایران است، مصاحبه وزیرخارجه سابق آمریکا با العربیه را با دقت بخوانند که طراح اصلی ترور شهید سلیمانی درباره عدم توافق با ایران چه می‌گوید و نقشه راهشان چیست».

 

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق هسته ای پمپئو شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

دریافت 10 MB کد خبر 6089768

دیگر خبرها

  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی