Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

افزایش سرقت از کامیون ها در جاده ها به یکی از مشکلات این روزهای فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، یکی از راه های مقابله با این گونه جرایم، استقرار نیروهای انتظامی در تمام جاده ها و راه اندازی گشت انتظامی در تمام مسیرهای جاده ای است. اما انجام این کار در کشوری به وسعت ایران کار بسیار دشواری و نیازمند امکانات بسیار زیادی است که به نظر می رسد با شرایط فعلی تحریم ها و وضعیت اقتصادی موجود، امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال برخی کارشناسان در این زمینه راهکارهای دیگری پیشنهاد می دهند؛ به گفته آنان با کمک شرکت های دانش بنیان می توان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت بار کامیون ها انجام داد.

بیشتر بخوانید: فیلم| سرقت از کامیون در فاصله خرید یک بطری آب معدنی! سرقت بار کامیون حامل لوازم یدکی خودرو+ فیلم سریال ادامه دار سرقت از رانندگان کامیون+ فیلم

یکی از این روش ها می تواند تولید پوشش های ضد سرقت برای پوشاندن بار کامیون ها توسط شرکت های دانش بنیان باشد.

به گفته این کارشناسان، همچنین می توان سیستم های امنیتی را حتی روی ناوگان قدیمی تعریف کرد که در خودرو از بیرون باز نشود و  کرکره های مشبک مشابه خاصیت فلز تولید شود که بیرون اتاق و روی شیشه های راننده و شاگرد نصب گردد و وقتی رانندگان از جاده ای تردد می کنند که احتمالا ناامن است از این دو کرکره مشبک استفاده کنند.

راهکار دیگر می تواند نصب دوربین در طرفین خودرو باشد. حتی می شود سیستم های مثل شوکرهای برقی روی خودروها نصب کرد که وقتی دزدان چه در کامیون حین حرکت و چه ایستاده، بالای قسمت بار می روند با شوک الکتریکی مواجه گردند.

به اعتقاد کارشناسان تمام این کارها در حد توانمندی  شرکت های دانش بنیان داخلی هست و وزارت راه و شهرسازی می تواند از طریق همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های برتر به این مهم دست یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بخش حمل و نقل تین بار کامیون خودرو وزارت راه و شهرسازی ریاست جمهوری تحریم اقتصادی حمل ونقل جاده ای حمل ونقل عمومی شرکت های دانش بنيان سرقت بار کامیون سرقت از رانندگان سرقت بار کامیون ها سرقت از کامیون ها دزدی از رانندگان دزدی از کامیون ها شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان از امروز (چهارشنبه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد و تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان با همت معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.

ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749586

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف