Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه در مجلس صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان امور عشایر ایران، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با وجود مشکلات زیادی که بر اثر خشکسالی‌های ۲۱ ساله و پیاپی برای آن‌ها به ارمغان رسیده اما همچنان صبورانه در دو امر خطیر مرزبانی، تأمین امنیت و تولید انجام وظیفه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به سفرها و بازدیدهایی که در نقاط مختلف عشایری حوزه انتخابیه خود داشتم و پای درد ودل عشایر این قشر صبور و زحمتکش نشستم تصمیم گرفتم برای برطرف کردن مشکلات این قشر زحمتکش دیداری را با رئیس سازمان امرو عشایر کشور فراهم کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در دیداری که توفیق حضور یافتم با توجه به بیان مشکلات عشایر استان و حوزه انتخابیه برکات و ثمرات بسیاری خوبی داشت.

نخعی گفت: در این جلسه مقرر شد با پیگیری‌های صورت گرفته اقداماتی در خصوص افزایش دبی و تجهیز چاه برای طرح آبرسانی به محلات عشایری قلعه ریگ و ملک پارویی که در ماه‌های گذشته انجام شده بود در خصوص انتقال آب به محلات عشایری مذکور، مطالعات در حال انجام و مقرر شد برای اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص یابد.

وی افزود: در طول دو سال گذشته در خصوص طرح آبرسانی خواجه منجیکوه مختص تعدادی از روستاهای مرزی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که منجر به بهره‌برداری کامل از فاز یک و بخش‌های عمده فاز ۲ شده، مقرر شد به منظور اجرای فاز نهایی (فاز ۳) ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه عشایری خاکک به چاه عباس اردونی، افزود: این راه یکی از جاده‌های بسیار مهم در مناطق مرزی نهبندان و سربیشه است که برای تمامی مردم منطقه به خصوص محلات عشایری از اهمیت خاصی برخوردار است و مقرر شد به منظور شروع عملیات اجرایی جاده مذکور با مشارکت اداره‌کل راهداری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایر اختصاص یابد.

نخعی بیان داشت: همچنین راه عشایری کوه لوله پیرو بازدید هفته گذشته از جاده مذکور، مقرر شد به منظور استمرار فعالیت و تسریع در انجام آن مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری اختصاص یابد.

وی گفت: اختصاص تسهیلات به عشایر و تعدادی تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی سیار به محلات عشایری از جمله دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد و نوید بسیار خوبی برای عشایر شهرستان‌های نهبندان وسربیشه است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی نخعی عشایر آبرسانی به عشایر دام عشایر شهرستان های نهبندان نهبندان و سربیشه محلات عشایری اختصاص یابد مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده البسه خارجی قاچاق به ارزش ۸۱ میلیون و ۶۳۸ در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده، اخذ استعلام‌های لازم و عدم ارائه مدارک گمرکی توسط متهم، تخلف انتسابی را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲۲۴ میلیون و ۹۱۶ هزار ریال جریمه محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

 محدثی نژاد بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان محموله را در هنگام بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد