Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حق پرستاری در دو عنوان «حق پرستاری خانواده محور» و «حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی» به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، اظهار کرد: حق پرستاری خانواده محور برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (براساس نتایج کمیسیون ارزیابی و تشخیص شدت معلولیت) به افراد ارائه می‌شود که در این بخش نوع معلولیت ملاک نیست و بر نیاز به مراقبت و نگهداری فرد معلول تاکید است اما حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی صرفا مختص مددجویان دارای آسیب نخاعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حق پرستاری‌ها ماهانه به صورت مستمر به حساب مددجویان واریز می‌شود، افزود: در حال حاضر ۵۵۲۲ نفر از افراد تحت پوشش حق پرستاری خانواده محور را با رقمی معادل یک میلیون تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

سعادتی با اشاره به اینکه حدود ٤٠ درصد از افراد واجد شرایط از خدمت حق پرستاری خانواده محور بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید پشت نوبت دریافت حق پرستاری هستند و هنوز برای پرداخت آن تامین اعتباری نشده است. البته در این زمینه اقدامات و رایزنی‌هایی انجام شده است، اما این تامین اعتبار به صورت قطره‌ای است و تا به دست بهزیستی استان برسد به تعداد افراد پشت نوبت اضافه می‌شود.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: ممکن است روزانه ۳۰-۴۰ نفر به تعداد افرادی که حق پرستاری دریافت می‌کنند، اضافه شود اما ورودی‌های معلولیت شدید و خیلی شدید زیاد است و باتوجه به اینکه تعداد پشت نوبتی‌ها در حال افزایش است میزان اعتبار چندان جوابگو نیست.

وی در خصوص وضعیت پرداخت حق پرستاری به معلولان آسیب نخاعی نیز توضیح داد و یادآور شد: در این زمینه نیز هیچ پشت نوبتی وجود ندارد و در حال حاضر ۵۳۷ نفر فرد دارای معلولیت آسیب نخاعی ماهانه یک میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به میزان پرداخت حق پرستاری در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: میزان مبلغ حق پرستاری در سال جاری باید به تصویب هیات وزیران برسد. قاعدتا به دلیل اینکه مجری کار هستیم پیشنهاد ما بالاتر است، اما پیشنهاد بهزیستی حدود ۶۰ درصد افزایش بوده که باید منتظر نظر و تصویب هیات وزیران باشیم. 

منبع: الف

کلیدواژه: معلولیت شدید و خیلی شدید بهزیستی استان حق پرستاری آسیب نخاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی