Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیرقلی جعفری در کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن گفت: بروجن قدیمی‌ترین دانشکده پرستاری را دارد که نیاز به مساعدت و نگاه ویژه است، البته به زودی دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی تبدیل می‌شود؛ مقدمات این کار فراهم شده، امید است در ماه آینده جلسه شورای گسترش تشکیل شود تا بتوان تبدیل دانشکده پرستاری بروجن را با سه رشته به دانشکده علوم پزشکی با حداقل ۱۱ رشته پس از گذشت ۳۰ سال از قدمت این دانشکده، شاهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری می‌گوید: این شهرستان و شهر بروجن دیار عالمان، فرهیختگان، پزشکان، شاعران، ادیبان است و در زمینه‌های مختلف دیار حکیمان بوده است؛ اولین جراح ایرانی که در محیط آکادمیک تحصیل کرده و وارد کشور شده است آقای ابوالقاسم بختیار از شهرستان بروجن بوده است.

هر ملتی بخواهد ماندگار باشد و هر جامعه‌ای برای مانایی خود نیاز به یک پیشینه بلند دارد، این پیشینه که عقبه فرهنگی و سند افتخار ما بروجنی‌ها هست موجود است، اگر بخواهیم فرهنگ باقی بماند قطعا رسالت‌هایی داریم.

اولین نکته برای ماندگاری یک فرهنگ، گرامیداشت و معرفی چهره‌های ماندگار است، در واقع چند نفر از جوانان می‌دانستند که اولین جراح ایران از بروجن است؟ ماندگاری یک جامعه به فرهنگ است که باید حفظ شود.

معرفی فرهنگ تنها بر دوش مسئولین نیست بلکه رسالت تمامی افراد جامعه است، شهرستان بروجن در حوزه بهداشت و درمان غیر از سرمایه‌های علمی و مفاخر آن، خیرین بسیار خوبی در حوزه سلامت دارد که این در کشور می‌درخشند؛ اقدامات خیران شهرستان بروجن در زمان کرونا نمونه است و کمک‌های خوبی انجام شد.

در این کنگره حمزه‌علی ولییان شهردار بروجن گفت: انتقال تجربه بین پزشکان باسابقه بالا و پزشکانی از نسل جوان جزو اهداف برگزاری کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن بود.

شهرداری بروجن بانک اطلاعاتی مربوط به هزار نفر از پزشکان این شهرستان را به‌زودی تهیه و تکمیل می‌کند.

با توجه به وجود تالاب‌ها و منطق گردشگری مناسب در شهرستان بروجن، زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه توریست‌درمانی این شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید

برنامه ریزی اجرای ۱۳ طرح عمرانی در شهرستان بروجن

باید از ظرفیت‌های ایجاد شده بخش سلامت شهرستان بروجن به‌ویژه طرح‌های خیرساز این حوزه بهره‌مندی و بهره‌برداری لازم انجام شود.

بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشکده پرستاری بروجن جلسه شورای گسترش شهرستان بروجن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس